همه مردم دوست دارند خوش پوش باشند و تیپ و ظاهر زیبا و جذابی داشته باشند و برای این منظور از انواع لباس، اکسسوری و زیورآلات کمک میگیرند. یکی از زیورآلاتی که مثل یک برند برای شخصیت شما عمل میکند، دستبند است. اما در هنگام خرید دستبند موارد مهمی را باید در نظر بگیرید که در این مقاله ما در مورد آنها صحبت میکنیم و در مورد انتخاب دستبند مناسب دست نکات مهمی را ارائه میکنیم.

چه دستبندی به چه دستی میاد؟

انتخاب دستبند مناسب ممکن است موضوعی باشد که خیلی از افراد را در هنگام خرید دستبند دچار سردرگمی کند و ندانند که چه مدلی برایشان مناسب است. وقتی به یک سایت و فروشگاه اینترنتی سر میزنید یا به یک فروشگاه حضوری برای خرید دستبند میروید تنوع مدلها و جنس دستبندها به قدری زیاد است که انتخاب را برایتان سخت میکند اما با رعایت چند نکته شما میتوانید انتخاب راحت تر و بهتری داشته باشید.

درباره  انواع دستبند- معرفی 11 مدل از معروفترین دستبندها بیشتر بخوانید!

۱- انتخاب و خرید دستبند زنانه بر مبنای اندازه مچ دست

در اولین قدم برای انتخاب دستبند مناسب شما باید سایزهای مختلف دستبند را بشناسید و بدانید چه سایز دستبندی مناسب دست شماست. برای این کار نیاز به ابزار خاصی نیست صرفاً به یک متر پارچه ای و یا یک روبان با یک خط کش نیاز دارید.

برای تعیین سایز دست خود نوار پارچه ای و یا متر را دور پهن ترین قسمت مچ و یا نزدیک ترین قسمت مچ به کف دست بپیچانید و اندازه آن را از روی متر بخوانید و روی کاغذ بنویسید، اگر از نوار پارچه ای یا روبان استفاده کرده اید دو سر نوار پارچه ای که روی هم قرار گرفته است را با ماژیک علامت بزنید و روی خط کش قرار داده و اندازه آن را یادداشت کنید.

این اندازه مچ دست شماست ولی برای اینکه دستبند کاملاً به دست نچسبد و کمی حرکت کند باید ۱.۳ سانتیمتر به عدد بدست آمده اضافه کنید و اگر دوست دارید کمی بیشتر آزاد باشد تا ۲.۵ سانتیمتر میتوانید به عدد بدست آمده اضافه کنید.

دقت کنید دستبند تان را متناسب با مچ دست انتخاب کنید که نه خیلی آزاد باشد که از دستتان خارج شود و یا بیش از اندازه در دست حرکت کند و نه خیلی کیپ و تنگ باشد که باعث پاره شدن دستبند شود اندازه ۱.۳ سانتی متر تا ۲.۵ سانتی متر بیشتر از اندازه مچ دست یک معیار استاندارد است که میتواند از آن استفاده کنید.

تعیین سایز النگو با دستبند کمی فرق دارد، برای بدست آوردن سایز النگو باید انگشتان خود را جمع کنید مثل زمانی که میخواهید النگو را دستتان کنید طوری که دو انگشت شست و کوچک روی هم قرار گیرند و سه انگشت میانی کنار هم باشند، سپس پهن ترین قسمت دست در حالت جمع شده را به کمک متر اندازه بگیرید و علامت بزنید، به عدد بدست آمده ۵ میلی متر اضافه کنید تا پوشیدن النگو راحت باشد.

۲- انتخاب دستبند مناسب رنگ پوست

انتخاب زیورآلات مناسب رنگ پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار است. انتخاب یک دستبند که با رنگ پوست شما تناسب دارد به زیبایی دو چندان دستان شما و همچنین درخشش بیشتر دستبند کمک میکند. مثلاً افرادی که تناژ پوست سرد دارند بهتر است از دستبندهای با رنگ سفید و نقره ای استفاده کنند.

انتخاب دستبند مناسب پوست

اگر تناژ پوست گرم دارید بهتر است سراغ زیورآلات با رنگ طلایی و رزگلد و مسی بروید. و اگر تناژ پوستی خنثی دارید تمام رنگهای زیورآلات را میتوانید استفاده کنید.

در مورد دستبندهای نگین دار و کریستالی علاوه بر توجه به رنگ فلز پایه دستبند بهتر است به تناسب رنگ نگین ها با رنگ پوست دست نیز توجه کنید. مثلاً سنگ‌های روشن با رنگ سرد سبز یا بنفش برای پوست سرد مناسبند. یا مثلاً رنگ‌های خاکی، قهوه‌ای، زرد، نارنجی یا حتی رنگ فیروزه‌ای برای رنگ پوست گرم بسیار مناسب هستند.

در مقاله رازهای انتخاب زیورآلات و جواهرات مناسب رنگ پوست کامل در این باره توضیح داده ایم.

۳- انتخاب دستبند مناسب بر اساس کاربرد

مورد دیگری که در هنگام خرید و استفاده دستبند باید در نظر بگیرید این است که دستبند را برای چه مکان و یا مناسبتی قرار است استفاده کنید.

باید توجه کنید دستبندتان با مناسبت یا موقعیت مورد استفاده تناسب داشته باشد به عنوان مثال یک دستبند تنیسی پر نگین مناسب استفاده برای محیط کار نیست و برای رفتن به جشن عروسی قطعاً استفاده از دستبند چرم جذاب نخواهد بود.

دستبند زنجیری: دستبندهای زنجیری و ظریف بیشتر مناسب استفاده دختران و زنان جوان است و برای استایلهای غیر رسمی مناسب تر هستند.با تیپ های اسپرت هم استفاده از آنها خوب است.

دستبندهای چرمی و مهره ای: دستبند های چرمی و مهره ای یا به اصطلاح  دستبند اسپرت و فانتزی بیشتر توسط خانمهای جوان و همچنین آقایان استفاده میشود، این مدل دستبندها نیز مناسب استایل اسپرت و کژوال و حتی مناسب محل کار و یا قرارهای دوستانه میباشد.

دستبندهای مرواریدی: دستبند مرواریدی طلا، نقره و بدل بسیار شیک و خاص هستند و مناسب استفاده برای هر نوع مناسبتی هستند و با هر تیپ و استایلی ست میشوند.

دستبند کارتیر: انواع دستبند کارتیر به دلیل سبک طراحی مناسب موقعیت های مختلف همچون محل کار، دورهمی ها و مهمانی ها و حتی برحی مدلهایش مناسب استفاده در مراسمات نیز هستند.

در مقاله دستبند کارتیه چیست؟ بیشتر بخوانید!

دستبند جواهری و مجلسی: دستبند جواهری و مجلسی همانطور که از نامش پیداست برای استفاده در مجالس و عروسی و جشن ها مناسب هستند و به دلیل ماهیت جواهری که دارند مناسب استفاده روزمره نیستند. شما با یک لباس شب بهتر است از یک دستبند جواهری استفاده کنید تا یک دستبند ساده بدون نگین.

برای شرکت در دورهمی های دوستانه اما شما آزاد هستید هر مدل دستبندی که دوست دارید استفاده کنید اما بهتر است به این نکته توجه کنید که دستبندتان با نوع پوشش شما تناسب داشته باشد.

۴- دستبند مناسب مچ دست لاغر

اگر دستان لاغری دارید و مچ دست شما ظریف است بهتر است دستبندهای خیلی پهن استفاده نکنید، استفاده از چند دستبند در کنار هم گزینه بهتری است. ما به شما توصیه میکنیم حداقل دو دستبند را کنار هم بپوشید و یا یک دستبند با یک یا دو النگو، در این حالت مچ دست شما پر تر دیده میشود.

دستبند مناسب دست لاغر

آقایان و خانمها با دستان لاغر میتوانند ساعت و دستبند خود را در کنار هم دست کنند تا جلوه بیشتری به دستانشان بدهد.استفاده همزمان دو یا سه دستبند و یا ساعت و دستبند کنار هم ست بسیار زیبایی خواهد بود.

۵- دستبند مناسب دست تپل

افرادی که مچ دست پهن تری دارند بهتر است از دستبندهای پهن تر و حجیم تر استفاده کنند، زیرا استفاده از مدلهای پهن باعث میشود مچ دست شما لاغرتر به نظر برسد و زیبایی دستان شما چند برابر میشود.

۶- راهنمای خرید دستبند مردانه

دستبند مردانه نیز همانند دستبند زنانه تنوع مدل زیادی دارد اما در بین همه مدلها، مدلهایی مانند دستبند کارتیر، دستبند چرم، دستبند چرم و استیل و رولکس طرفداران بیشتری دارد. آقایان نیز هنگام خرید دستبند باید همه نکات گفته شده در انتخاب دستبند را رعایت کنند تا از خرید خود لذت ببرند. اگر قصد خرید هدیه برای آقایان را دارید از نکات اشاره شده در این مقاله برای خرید دستبند مردانه استفاده کنید.

خرید دستبند مناسب دست

دستبندهای زنجیری و کارتیه و طلا مناسب برای استفاده در مراسمات و میمهانی ها هستند،انواع دستبند چرم و مهره ای مناسب استایل کژوال و اسپرت هستند و دستبندهای رولکس اما همیشه جذاب هستند.

۷- انتخاب دستبند برای کودکان

در انتخاب دستبند برای کودکان مهم ترین نکات دقت به سایز دستبند است که هم خیلی تنگ نباشد و یا گشاد نباشد که از دستان کودک خارج شود، نکته مهم دیگر نیز انتخاب دستبندی است که هنگام بازی برای کودک دردسر ایجاد نکند.نحوه به دست آوردن سایز دست کودکان نیز همانند محاسبه سایز دست بزرگسالان است. به طور کلی دستبندهای سایز بچه گانه در چند سایز استاندارد در بازار موجود هستند .

کلام پایانی

در این مقاله از ماتامد درباره خرید و انتخاب دستبند مناسب دست نکات مهمی را بیان کردیم و گفتیم که چه دستبندی به چه دستی میاد. در کل هنگام انتخاب دستبند علاقه شخصی شما به مدل دستبند و جنس آن بسیار مهم است و با به کار بردن نکات بالا قطعاً از خرید خود لذت بیشتری خواهید برد. ترکیب یک دستبند مروارید با یک دستبند زنجیری برای افرادی که مچ دست لاغر دارند بسیار عالی خواهد بود.

در انتخاب دستبند به ست بودن و متناسب بودن آن با دیگر زیورآلات همچون گوشواره و گردنبند و انگشتر نیز دقت کنید.اگر دو یا سه دستبند دارید بهتر است از گردنبند استفاده نکنید تا توجه بیشتر به دستان شما باشد. همیشه سعی کنید استفاده از زیورآلات بیشتر از سه آیتم نباشد و بهتر است به دو آیتم بسنده کنید. مثلاً دستبند و انگشتر و یا دستبند و گردنبند ست، گزینه های مناسبی هستند.

فروشگاه اینترنتی ماتامد به روزترین مدلهای دستبند زنانه و مردانه را از بهترین برندها برای شما عزیزان ارائه میکند، شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه از محصولات دیدن فرمایید.