هنگام خرید گوشواره چه نکاتی را مد نظر قرار میدهید؟ به غیر از جنس، قیمت و کیفیت چه مواردی را در نظر میگیرید؟ آیا فقط به تناسب مدل گوشواره با گردنبندتان دقت میکنید یا فرم صورتتان را هم در نظر میگیرید؟ ممکن است فکر کنید انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت اهمیت خاصی ندارد، اما برای اینکه واقعاً جذابیتمان را بالا ببریم و ویژگی هایمان را هماهنگ کنیم، بسیار مهم است که مدل گوشواره هایمان با فرم صورتمان هماهنگ باشد.

اغلب هنگام انتخاب زیورآلات و جواهرات موارد زیادی را در نظر می گیریم، آیا با لباس ما مطابقت دارد، آیا برای موقعیت و مکان مورد استفاده مناسب است، آیا قیمت آن مناسب است؟ اما شکل و فرم صورت، که برای چیزی مانند گوشواره کلیدی است، اغلب به کنار گذاشته می شود.

در این مقاله ما به شما توضیح می دهیم که چگونه گوشواره های مناسب با فرم صورت خود را انتخاب کنید تا به اندازه زیورآلاتی که دوست دارید بدرخشید. پس تا پایان همراه ماتامد باشید.

چگونه بهترین گوشواره را برای فرم صورت خود انتخاب کنید؟

گوشواره ها اکسسوری های مناسبی برای استفاده روزانه هستند و به هر ظاهری زیبایی و جلوه خاصی میبخشند به همین دلیل شما باید مطمئن شوید که جذاب ترین گوشواره را می پوشید. شما منحصر به فرد و زیبا هستید: سلیقه، استایل و چهره شما زیبا و جذاب است به همین دلیل مهم است که گوشواره هایی را انتخاب کنید که زیبایی منحصر به فرد شما را برجسته تر کند.

شناخت فرم صورت در دنیای مد و زیبایی و استایل بسیار مهم است. درک شکل و فرم صورت تنها به انتخاب مدل مو و آرایش کمک نمیکند بلکه در انتخاب بهتر اکسسوری هایی مثل گوشواره و گردنبند نیز بسیار تأثیر گذار است و باعث افزایش جذابیت شما میشود.

چگونه شکل صورت خود را پیدا کنیم؟

فرم صورت و چهره همه آدمها متفاوت است ولی به طور کلی، شش دسته بندی اصلی  فرم صورت وجود دارد:

۱-گرد

۲-قلبی

۳-مربعی

۴-لوزی

۵-بیضی

۶-کشیده

 تعیین فرم صورت به شما این امکان را می دهد که بازی کنید و جذاب ترین گوشواره ها را انتخاب کنید که با شخصیت، سبک زندگی و سلیقه شما در مد مطابقت داشته باشد. در ادامه به ترتیب این فرم صورتها را معرفی کرده ایم و نوشته ایم چه مدل گوشواره ای به چه صورتی میاد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع گوشواره

فرم صورت گرد

مشخصات صورت گرد

صورتهای گرد دقیقاً گرد هستند و اندازه گوش تا گوش با اندازه چانه تا پیشانی تقریباً برابر است.

در این فرم پهن ترین بخش صورت در کنار گونه هاست و چانه نیز گرد است

در صورت دایره ای هیچ خط شکسته ای وجود ندارد.

گوشواره مناسب صورت گرد

صورتهای گرد با گوشواره های بلند، آویزان یا قطره ای که جلوهای بلندتر دارند، بسیار جذاب تر میشوند. گوشواره های بلند و باریک گردی فرم صورت شما را زیباتر میکند و باعث میشود صورت کشیده تر به نظر برسد و تعادل صورت شما را حفظ می کند. گوشواره های منگوله ای یکی دیگر از راه های عالی و شیک برای افزودن جلوه به صورتهای گرد هستند. پس بیشتر از مدلهای گوشواره آویز و مجلسی استفاده کنید.

اکثر متخصصان مد و استایلیست ها توصیه می کنند از گوشواره های گردتر، پهن و حلقه ای خودداری کنید، زیرا این مدل گوشواره ها می توانند گردی صورت شما را افزایش دهند و از زیبایی و جذابیت شما بکاهند.

فرم صورت قلبی

گوشواره مناسب فرم صورت قلبی

مشخصات صورت قلبی

در فرم صورت قلبی، پهنای پیشانی بیشتر از پهنای فک است.

چانه این افراد، تیز، کوچک و دراز است و گونه های استخوانی و بزرگ دارند.

در این فرم صورت، فک پهن است و به صورت مخروطی تا چانه ادامه دارد.

گوشواره مناسب فرم صورت قلبی

برای صورتهایی با فرم قلبی گوشواره های آویز که در انتها پهن(گرد) هستند گزینه مناسب تری هستند، بهتر است آویزهایی که انتخاب میکنید‌ در انتها تیز نباشند. انتخاب این مدلها باعث حفظ تعادل در صورت شده و تیزی بخش پایین صورت را تا حدودی پوشش داده و باعث میشود صورت گرد تر به نظر برسد.

از انتخاب و خرید گوشواره های دراز و کشیده که لبه های تیز دارند خودداری کنید زیرا با عث میشوند صورت شما کشیده تر به نظر برسد.

فرم صورت مربعی

مشخصات صورت مربعی 

در صورت مربعی شکل، پهنای پیشانی و پهنای چانه با هم برابرند و در این فرم صورت چانه نیز مربعی یا تخت است.

در صورت مربعی، طول و عرض صورت با هم برابر هستند.

در این فرم صورت، پیشانی با خط رویش موها هم راستاست.

گوشواره مناسب با صورت مربعی

شکل صورت مربعی با خطوط تیز و خط فک برجسته ویژگی های خود را برجسته تر میکند. هنگام انتخاب گوشواره برای صورتهایی با فرم مربعی باید مدلهایی را انتخاب کنید که نرمی و لطافت چهره را بیشتر میکنند و از نظر بصری صورت را کشیده تر و ویژگی های متمایز آن را هماهنگ میکنند.

انواع گوشواره حلقه ای یا گرد مناسب این فرم صورت هستند زیرا این گوشواره ها تضاد کاملی با خطوط مستقیم صورت مربع ایجاد میکنند و سبب میشوند تا خطوط تیز و شکننده در صورت مربعی کمتر دیده شوند.

گوشواره های مدل اشکی و گوشواره های باریک و بلند نیز مناسب فرم صورت مربعی هستند و در کشش بصری صورت، معجزه میکنند و باعث میشوند صورت کشیده تر و ظریف تر به نظر برسد.

از خرید گوشواره های مربعی شکل و زاویه دار خودداری کنید، زیرا باعث میشوند خطوط شکسته صورت بیشتر به چشم بیایند.

 فرم صورت لوزی

مشخصات صورت لوزی شکل 

افرادی با صورت لوزی شکل، گونه هایی پهن تر از پیشانی دارند.

گونه این افراد از چانه آنها هم پهن تر است.

گوشواره مناسب صورت لوزی شکل

برجسته ترین بخش چهره های لوزی شکل معمولاً چشم هایی است که در پهن ترین قسمت صورت قرار دارند. این ویژگی فوق العاده را با انواع گوشواره میخی  که نزدیک گوش می مانند تا تعادل ایجاد کنند، تقویت کنید.

انواع گوشواره های آویز با طول کوتاه نیز به جذابیت بیشتر این فرم صورت کمک میکنند. گوشواره های بیضی و اشکی نیز ساختار تیز صورت لوزی را نرم تر میکنند.

از خرید گوشواره های بیش از حد زاویه دار خودداری کنید زیرا تیزی صورت را نمایان تر میکنند.

انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت

صورت بیضی شکل

مشخصات فرم صورت بیضی

در فرم صورت بیضی شکل، پیشانی پهن تر از چانه است.

این نوع صورت ها معمولاً دارای گونه های استخوانی بزرگ هستند.

فک این افراد نیز تا گونه گرد است.

گوشواره مناسب فرم صورت بیضی

اغلب فرم صورت بیضی را بهترین و متعادل ترین فرم صورت میدانند. به این خاطر که همه جزئیات با هم تناسب کامل دارند. اما این به این معنی نیست که هر مدل گوشواره ای برای این فرم صورت مناسب است.

گوشواره های حلقه ای چه حلقه ای های کوچک و چه معمولی و متوسط گزینه های مناسبی برای صورت بیضی شکل هستند.

گوشواره های قطره ای و گوشواره های چند ضلعی و همچنین آویزهای کوتاه برای نشان دادن جذابیت بیشتر این فرم صورت مناسب هستند.

فرم صورت کشیده

انتخاب گوشواره مناسب صورت کشیده

مشخصات صورت کشیده و باریک 

فرم صورت کشیده همانطور که از نامش پیداست طول صورت بیشتر از عرض آن است و کشیده و بلند است و پهنای کمی دارد.

گوشواره مناسب صورت کشیده

انواع گوشواره حلقه ای، مخصوصاً حلقه ای های پهن و درشت گزینه مناسبی برای صورتهای باریک و کشیده هستند تا به پهنای صورت وسعت ببخشند و از کشیدگی آن کم کنند.

انواع گوشواره میخی نیز گزینه های مناسبی برای صورتهایی با این فرم میباشند.به صورت کلی گوشواره های کوتاه و پهن مدلهای مناسبی برای صورتهای کشیده هستند.

از انتخاب و خرید گوشواره های آویز و باریک به شدت پرهیز کنید زیرا صورت شما را کشیده تر نشان میدهند.

نکات کلی درباره ست کردن مدل گوشواره با فرم صورت

در ادامه یک سری نکات تکمیلی برای انتخاب گوشواره متناسب با فرم صورت و مدل مو را بیان میکنیم با به کارگیری این نکات هنگام استفاده از گوشواره هایتان جذابیت صورتتان چند برابر شود و از دیدن آن لذت ببرید.

چه مدل گوشواره هایی به چه فرم صورتی میاد؟

اگر نمبدانید فرم صورتتان کدام است ،یا نمیدانید چه مدل گوشواره ای بیشتر به شما می آید و در عین حال میخواهید زیبا و خوش تیپ دیده شوید، ما به شما توصیه میکنیم سراغ گوشواره های میخی الماس (سنگها و کریستالهای طبیعی یا اتمی)بروید. این نوع گوشواره ها این مزیت را دارند که با هر چهره و با هر استایلی سازگاری دارند.

گوشواره های حلقه ای یک  سبک کلاسیک جهانی هستند. که در اندازه ها و شکل های مختلف عرضه می شود. به سراغ مدلهای متفاوت همچون مدلهای گل، کلاسیک یا الماسهای خیره کننده بروید، مطمئناً گوشواره مناسبی را پیدا میکنید که چهره تان را برجسته کند.

به طور کلی اگر موهای کوتاه دارید، از این نظر که هر گوشواره ای استفاده کنید دیده میشود و به چشم می آید، خیلی فرق نمیکند چه مدلی را انتخاب میکنید.

اگر موهای بلند دارید به شما توصیه میکنیم گوشواره های آویز بلند و یا گوشواره های سفید و درخشان را انتخاب کنید تا از زیر موهایتان درخشان باشند.

انتخاب گوشواره بر اساس ساختار استخوان بندی صورت

ساختار استخوانی صورت شما، در حالی که بخشی واضح از شکل صورت شما است، همان عاملی است که اندازه و وزن گوشواره ای که باید استفاده کنید را تعیین میکند.

یک قانون کلی این است که هر چه ساختار استخوانی صورت شما ظریف تر باشد، گوشواره های شما باید ظریف تر باشند.

اگر استخوان بندی صورتتان نازک و ریز است، بهتر است به سراغ گوشواره هایی بروید که ظریف تر، نازک تر و صاف و زاویه دارهستند و از گوشواره های پهن و گرد استفاده نکنید.

چهره هایی با ساختار استخوانی متوسط ​​تر، بهتر است به سراغ گوشواره هایی بروند که خیلی نازک نیستند اما خیلی ضخیم نیز نیستند. مدلهای متوسط انتخاب بهتری هستند.

اگر استخوان بندی صورت شما درشت است، بهتر است از گوشواره های پهن و درشت و ضخیم تر که وزن بیشتری دارند استفاده کنید.

چه عوامل دیگری را باید در نظر بگیرم؟

سبک زندگی، محیط، شخصیت و رنگ پوست عواملی هستند که باید در هنگام خرید گوشواره یا هر جواهرات ظریفی در نظر داشته باشید.

محیط کار شما ممکن است حال و هوای محافظه کارانه تری داشته باشد، پس بهتر است در محیط های رسمی و کاری، از سبکهای کلاسیک طلایی رنگ استفاده کنید. و از گوشواره های آویز و حلقه ای در محیط های رسمی استفاده نکنید.

اگر در طول روز فعالتر هستید یا از نظر جسمی مشغول هستید، میخی های کوچک و سایر گوشواره های نزدیک به صورت گزینه های بهتری هستند.

گوشواره ها راهی عالی برای بیان شخصیت شما نیز هستند. اگر روحیات هنری دارید و هنرپیشه هستید، ممکن است مدلهایی را با جزئیات پیچیده تر ترجیح دهید. اگر برای درام زندگی می کنید، به سراغ رنگ ها و شکل های تند بروید.

 البته رنگ پوست. فلزات مختلف با رنگ پوستهای مختلف مناسبترند. رنگ پوست های سردتر با طلای سفید یا پلاتین، پوست های گرم تر با طلای زرد و پوست خنثی با هر دو عالی به نظر می رسند.

بیشتر بخوانید: رازهای انتخاب جواهرات و زیورآلات مناسب رنگ پوست

کلام پایانی 

در این مقاله راهنمای کامل انتخاب گوشواره مناسب فرم صورت را برای شما عزیزان ارائه کردیم، با رعایت نکات گفته شده میتوانید در مهمانی ها و دورهمی ها بیش ار پیش بدرخشید.

نکته ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید این است که به گوشواره هایی نگاه کنید که ویژگی های آن برعکس صورت شما است. به این ترتیب، صرف نظر از فرم صورت شما، گوشواره ها نسبت ها را متعادل می کند و بهترین ویژگی های صورت شما را برجسته می کند.

اما مهم نیست فرم صورت شما چیست، جذاب ترین گوشواره ها همان گوشواره هایی هستند که دوست دارید. برای خرید به روزترین و بهترین گوشواره های بدل میتوانید به صفحه محصولات ماتامد سر بزنید.