در این مقاله از ماتامد قصد داریم روشهای نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات و همچنین استفاده درست از آنها را مورد بررسی قرار دهیم تا زمانی که یک زیور و اکسسوری خریداری میکنید طول عمر طولانی تری داشته باشد.

با توجه به قیمت مناسب بدلیجات و تنوع زیاد و کیفیت و زیبایی امروزه این محصولات طرفداران بسیاری دارد.

معمولا بدلیجات با کیفیت از فلزاتی مانند استیل و مس و برنج ساخته میشوند و آبکاری طلا یا رودیوم هستند و از همین رو برای دوام بالا و حفظ جلا و زیبایی نیاز به نگهداری و مراقبت و استفاده درست دارند.

در این مطلب ما بهترین روشهای نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات را بیان میکنیم پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ترفند های نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات

نگهداری و مراقبت از بدلیجات

زیورآلات بدلی همواره طرفداران خاص خود را داشته و دارد.بدلیجات به دلیل قیمت مناسب و تنوع در طرح و جنس مورد استفاده عموم مردم قراردارند.کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که حداقل یکی از انواع آن را در کمد خود نداشته باشد.

در سالهای اخیر با افزایش تنوع و کیفیت انواع بدلیجات،توجه و استفاده از آن ها نیز رونق بیشتری پیدا کرده است.دلیل محبوبیت استفاده از بدلیجات قیمت مناسب و در کنار زیبایی و کیفیت آن است.

از آنجایی که بدلیجات با نگین های رنگی و یا مدلهای طرح طلا و متفاوت به خوبی با هر استایل و مناسبتی چه اسپرت و چه مجلسی و رسمی ست و هماهنگ میشوند استفاده از آنها نیز به مراتب بیشتر از طلا و جواهرات است.

به خصوص که با افزایش قیمت طلا ،کم کم بدلیجات طرح طلا ،جایگزین طلا میشود.با خرید بدلیجاتی با کیفیت مرغوب میتوانید مطابق با مد روز پیش بروید و در موقعیت های مختلف استایلی متفاوت داشته باشید و با هر لباس و آرایشی زیورآلات مناسب با همان لباس یا آرایش و مدل مو را انتخاب کنید.

مانند هر شیء دیگری جواهرات و زیورآلات نیز نیاز به مراقبت و نگهداری دارند.با نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات به طور صحیح میتوانیم انتظار داشته باشیم که مدت زمان بیشتری عمر کرده و جلوه خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

همان طور که اشاره کردیم بدلیجاتی که خریداری میکنید،جنس های مختلفی دارند.مس،نقره،برنج و استیل از جمله پر کاربردترین فلزات برای ساخت زیورآلات بدلی هستند.

بدلیجات رنگ ثابتی مانند محصولات برند ژوپینگ با روکشی از طلا پوشیده شده اند که سبب افزایش دوام رنگ و کیفیت آنها میشود.همه زیورآلات بدلی صرف نظر از جنسشان نیاز به مراقبت دارند.

حتی طلا و جواهرات اصل نیز اگر مراقبت نشوند جلا و درخشش اولیه خود را از دست میدهند.

نکات نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات

همانطور که میدانید بعد از مدتی استفاده از زیورآلات به خصوص بدلیجات رنگ آنها کدرتر و تیره تر خواهد شد.این به دلیل مواد به کار رفته در ساخت زیورآلات بدلی است که به همین دلیل بیشتر از طلا به مواد و عوامل محیطی واکنش نشان میدهند و در معرض اکسید شدن قرار دارند.

همچنین ضربه خوردن،تماس با اشیاء تیز،تماس با مواد اسیدی و شوینده و حتی سایش با دیگر زیورآلات،سبب آسیب دیدن و کدر شدن سطح بدلیجات میشود.

اگر زیورآلات و بدلیجات شما مدام در تماس با مواد شوینده و شیمیایی و عطر و ادکلن و غیره باشند خیلی زود از بین میروند پس چند نکته مهم درنگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات عنوان میکنیم که با رعایت این موارد عمر زیورآلات شما طولانی تر میشود.

راههای مراقبت و نگهداری از بدلیجات

۱-اولین مورد که در نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات و یا حتی طلا و جواهرات ارزشمند و قیمتی باید در نظر داشته باشیم این است که زیورآلات و اکسسوری ها اصولا برای استفاده دايم و روزمره نیستند،پس یهتر است از زیورآلات خود به صورت موردی و هنگام بیرون رفتن از منزل و یا در مهمانی ها و مراسمات از آنها استفاده کنید.

محصولاتی مانند ژوپینگ که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و دوام رنگ بالایی دارند اگر درست استفاده شوند و خوب مراقبت شوند حتی سالها میتوانند سالم بمانند.

گوشواره ژوپینگ به دلیل کیفیت بالا گزینه مناسبی برای استفاده روزانه است که در صورت کمی مراقبت از اکسیدان و رنگ مو و عطر و ادکلن به راحتی میتوانید مدت طولانی از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه:آشنایی با انواع گوشواره 

۲-مورد بعدی که در نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات باید در نظر بگیرید این است که در هنگام استحمام و یا استخر رفتن زیورآلات خود را چه طلا و بدل یا جواهرات و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی باشند را در آورده و همراه خود نبرید.

کلر استخر به شدت برای زیورآلات مضر است باعث خراب شدن و سیاه شدن آنها میشود.پس اگر زیورآلات خود را دوست دارید به هیج عنوان با آنها حمام و استخر نروید.

همچنین سعی کنید شب قبل از خواب زیورآلات خود شامل گوشواره و گردنبند و دستبند و انگشترتان را حتما در بیاورید تا هم خواب راحت تری داشته باشید و هم از آسیب به آنها جلوگیری کنید.

۳-نکته مهم دیگر که حتما باید در نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات رعایت کنید این است که زیورآلات خود را در جعبه مخصوص که دارای سطح نرم و خشک باشد نگهداری کنید.

حتما زمانی که نیازشان ندارید یا آنها را استفاده نمیکنید در جعبه قرار دهید.توجه داشته باشید همه زیورآلات را در یک جعبه روی هم انبار نکنید که باعث شکستن یا گره خوردن یا خراشیدگی آنها نشود.

بهتر است هر کدام را در جعبه های جداگانه نگه داری کنید و یا اگر تعداد زیورآلاتتان زیاد است و نمیتوانید در جعبه های متفاوت نگهداری کنید استفاده از زیپ کیپ ها گزینه مناسبی است.

نکات نگهداری و مراقبت از بدلیجات و زیورآلات

۴-بدلیجات خود را تمیز و خشک نگه دارید.یکی از مواردی که درنگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات باید رعایت کنید تمیز کردن مداوم آنها است.

تماس بدلیجات با پوست،عرق بدن،عطر و عطر و ادکلن و آلودگی هوا و گردو غبار سبب رشد باکتری روی آنها میشود.بنابراین بدلیجات خود را به صورت منظم با پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید و سپس خشک کنید تا موجب زنگ زدگی و خرابی آنها نشود.

اگر زیورآلات بدلی شما چربی گرفته و خیلی آلوده شده برای تمیز کردن آنها میتوانید در یک ظرف مقداری آب گرم و کمی مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و به مدت دو الی سه دقیقه آنها را در این مایع قرار دهید و بعد از گذشت این زمان با یک دستمال نرم بکشید روی آنها و بعد با آب بشویید و با دستمال پنبه ای نرم خشک کنید.

توجه داشته باشید این روش را همیشه انجام ندهید چون رنگ بدلیجات آبکاری را از بین میبرد.این روش برای بدلیجاتی است که کثیف شده باشند نه آنهایی که رنگشان رفته است.

۵-مورد بعدی که باید به آن توجه کنید جلوگیری از تماس بدلیجات با عطر و ادکلن و اسپری و مواد آرایشی است.تماس با این موارد یکی از اصلی ترین دلایل کدر شدن و تغییر رنگ بدلیجات است .الکل و مواد شیمیایی موجود در این محصولات باعث خراب شدن و از بین رفتن زیورآلات میشوند.

همیشه سعی کنید زمانی که میخواهید زیورآلات خود را استفاده کنید بعد از پوشیدن لباس و آرایش کردن و زدن عطر و اسپری در آخرین مرحله بدلیجات خود را بپوشید.

هنگام تعویض لباس از زیورآلات خود مخصوصا مدلهایی که سنگ یا نگین دارند ممکن است با گیر کردن به لباس هم لباستان خراب شود و هم اینکه زنجیر پاره شود یا سنگ و نگین آن بیفتد یا آسیب ببیند.

۶- نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که هنگام فعالیت های روزانه از بدلیجات و حتی جواهرات گران قیمت استفاده نکنید.

هنگام انجام فعالیتهای روزانه از قبیل شستشو ،باغبانی ،ورزش و آشپزی چون حرارت و چربی باعث خراب شدن زیورآلات بدل و حتی طلا و سنگ های قیمتی و جواهرات میشود،بهتر است که آنها را کنار گذاشته و استفاده نکنید.

۷-بعضی اکسسوری ها و زیورآلات از قبیل گوشواره،گردنبند،دستبند و انگشتر از جنس مروارید و مهره ها و یا انواع سنگ ها و کریستالها هستند.

در نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات که جنسشان از این موارد است باید توجه کنید که حساسیت سنگها و مروارید و نگینها بیشتر از فلزات است و حرارت و مواد شوینده و شیمیایی و الکلی خیلی زودتر جلا و درخشش و رنگ آنها را از بین میبرد و باعث کدر شدن آنها میشود .

پس حتما این نوع زیورآلات را صرفا به صورت موردی و برای مهمانی و مراسمات و هنگام بیرون رفتن از آنها استفاده کنید.

همانطور که ممکن است بدانید بعضی سنگها دارای انرژی و خواص مختلفی هستند که مواد شوینده و حرارت این انرژی و خاصیت را از بین میبرد.

کلام پایانی

در این مقاله از ماتامد مرجع فروش بدلیجات(گوشواره،گردنبند،دستبندو اکسسوری )درباره روشهای نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات صحبت کردیم.

مهمترین نکته که باید در نظر بگیرید این است که بدلیجات برای زیبایی و درخشش بیشتر استایل و جذابیت بیشر ما است پس نباید از آنها به صورت مداوم استفاده کرد چون اصلا برای استفاده روز مره نیستند.

همانطور که اشاره کردیم مواردی همچون مواد شیمیایی و شوینده ها و عطر و ادکلن و اسپری و … باعث کدر شدن و تیره شدن رنگ بدلیجات میشود پس بهتر است از تماس زیورآلات خود با این موارد جلوگیری کنید.


بدلیجات مارک ژوپینگ به دلیل متریال استفاده شده در ساخت آن و آبکاری قوی که دارد جزو بهترین و با کیفیت ترین برندهای دنیا است و دوام رنگ بالایی دارد و با کمی مراقبت مدتها میتوانید از آنها استفاده کنید.شما میتوانید محصولات ژوپینگ اصل را با اطمینان خاطر از سایت ما به صورت آنلاین خرید کنید.