معمولا اکثر افراد هنگام سفارش و یا خرید انگشتر و حلقه مخصوصا در خریدهای اینترنتی و غیر حضوری در تعیین سایز انگشتر و اندازه مناسب انگشتر دچار مشکل هستند و نمیدانند چطور سایز انگشتر زنانه و مردانه خود را به دست بیاورند تا دقیقا اندازه انگشتشان باشد.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که سایز انگشـتر خود را نمیدانید در این بلاگ همراه ماتامد باشید تا روشهای بدست آوردن سایز انگشـتر و حلقه را یاد بگیرید.

سایز انگشتر چیست؟

معمولا سایز انگشـتر و حلقه در همه جای دنیا همانند سایز لباسها تقریبا یکسان و استاندارد است و در مدلهای آماده بازار یک سری سایزهای تعریف شده استاندارد که با توجه به میانگین قد و وزن افراد در کشورهای مختلف تعیین شده وجود دارد و در مدلهای سفارشی برای هر فرد طبق سایز دقیق انگشت همان فرد برایش انگشتر و حلقه ساخته میشود.

همانطور که اشاره شد همانند لباس سایز انگشـتر و حلقه ها نیز از یک جواهر ساز به جواهر ساز دیگر یا در برندهای مختلف از یک مقیاس استاندارد پیروی میکند و معمولا سایز انگشـترهای زنانه رایج در بازار ۹،۸،۷،۶ هستند اگر چه بعضی خانمها ممکن است سایز کمتر از ۶ یا بیشتر از ۹ استفاده کنند.در بین انگشتر های مردانه نیز سایز های رایج بین ۹ تا ۱۴ است.

مشاهده انواع انگشتر و حلقه مد روز و جذاب

باید توجه داشت که اندازه میانگین و رایج برای همه افراد کاربرد ندارد و ممکن است برخی افراد سایز انگشتـشان بین هر کدام از این سایزها باشد.در ادامه چند روش ساده و اما کاربردی برای تعیین سایز انگشتر آموزش میدهیم.

روشهای تعیین سایز انگشتر و حلقه 

 

برای تعیین سایز انگشـتر و حلقه چند روش وجود دارد. اولین و دقیق ترین روش مراجعه به فروشگاههای زیورآلات و جواهرات و یا طلا فروشی هاست تا میل نمره و یا حلقه سایز، سایز دقیق انگشت شما را بدست آورند.

ولی اگر مراجعه حضوری برایتان سخت و وقت گیر است روشهایی برای اندازه گیری اندازه دقیق انگشتر در منزل وجود دارد که به شما آموزش میدهیم.

-اندازه گیری انگشت با نخ و متر

 

مراحل تعیین سایز انگشتر و اندازه حلقه انگشتر

ساده ترین روش این است که با یک نخ یا روبان دور انگشت مورد نظرتان را اندازه بگیرید به این شکل که نخ یا روبان را دور انگشت بپیچید و محل اتصال دو سر نخ را علامت بزنید و بعد نخ را روی یک سطح صاف کنار متر قرار دهید و اندازه را یادداشت کنید و اندازه میلیمتر بدست آمده را با جدول سایز انگشـترها مطابقت دهید و سایز انگـشتر خود را پیدا کنید.

توجه داشته باشید حتما از نخ یا روبان یا نوار کاغذی که پهنای خیلی زیادی ندارد استفاده کنید برای اندازه گیری دور انگشت و نقطه اتصال را تقریباٌ کیپ در نظر بگیرید.

نحوه بدست آوردن سایز هم طبق جدول بالا را با یک مثال توضیح میدهیم.مثلاٌ اگر اندازه دور انگشت شما عدد 54 میلیمتر تا 55/4 میلیمتر باشد طبق جدول قسمت طول شاخص عدد 54/4 میشود نزدیک ترین عدد به عدد بدست آمده که سایز مطابق با این اندازه میشود سایز 7 به همین ترتیب میتوانید سایز انگشت خود را بدست آورید.

اگر عدد بدست آمده شما دقیقاٌ مشابه اعداد جدول نبود مثلاٌ عدد بدست آمده محدوده بین 56 تا 57 باشد باید کدام سایز را انتخاب کنید؟در این موارد اگر عدد به دست آمده شما به عدد پایین تر نزدیک بود سایز کمتر و اگر به عدد بالاتر نزدیک بود سایز بیشتر را انتخاب کنید.

در قسمت قطر داخلی جدول برای استفاه از روش اندازه گیری قطر داخلی انگشتر فعلی که دارید است.

 

-تعیین سایز از روی نمودارهای چاپی 

در این روش میتوانید صفحه تعیین سایز که همه سایزها در آن وجود دارد را چاپ کرده و حلقه یا انگشتری را که دارید و اندازه انگشتتان است را روی دایره های مخصوص صفحه قرار دهید و سایز دقیق را بدست آورید.

اگر انگشتر ندارید میتوانید یک نوار کاغذی یا نخ را دور انگششتان بپیچید و به صورت حلقه در آورید و روی دایره های صفحه بگذارید.

-تعیین سایز از طریق انگشتر یا حلقه دیگر

تعیین سایز با حلقه دیگر

جدول سایز حلقه

 

این روش بسیار ساده و دقیق است و به راحتی میتوانید انجام دهید فقط کافی است انگشتر و یا حلقه ای که در حال حاضر استفاده میکنید و دقیقا اندازه انگشتتان است را برداشته و قطر داخلی آن را اندازه بزنید و عدد بدست آمده را با نمودار تعیین سایز مطابقت دهید و سایز انگشتـرتان را بدست آورید.

دقت کنید حتماٌ بزرگترین قسمت حلقه را اندازه گیری کنید. در شکل بالا عدد نوشته شده در زیر حلقه ها عدد قطر داخلی انگشتر شماست و عدد نوشته شده در داخل حلقه ها سایز انگشتر شماست.

اگر عدد بدست آمده ما بین این سایز ها بود شما سایزی را که به اندازه قطر داخلی انگشتر شما نزدیک تر است انتخاب کنید.

-استفاده از نرم افزار تعیین سایز انگشـتر Ring Size Finder 

با استفاده از نرم افزار Ring Size Finder میتوانید سایز انگشـتر خود را بدست آوردید کافی است تا انگشتر خود را در قسمت حلقه نرم افزار قرار دهید و اندازه را تنظیم کنید تا اندازه سایز مشخص شود. توجه کنید واحد اندازه گیری میلیمتر باشد اگر اینچ بود باید اندازه به دست آمده را به میلیمتر تبدیل کنید.

پیشنهاد میکنیم مقاله آشنایی با انواع گوشواره را هم مطالعه کنید.

نکات مهم در هنگام تعیین سایز انگشتر

در هنگام اندازه گیری سایز انگشـتر زنانه و مردانه و همچنین خرید اینترنتی انگشتر باید به چند نکته مهم توجه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

-در دمای پایین قطر انگشتان کمتر و در دمای بالاتر قطر انگشتان بیشتر میشود پس همیشه در دمای گرم دور انگشتتان را اندازه گیری کنید.

-معمولا صبح ها انگشتان بیشترین سایز و در شب کمترین سایز را دارند بعدظهر زمان بهتری برای اندازه گیری دور انگشت است.

-رطوبت باعث تورم انگشتان میشود پس در هنگام تورم سایز درست محاسبه نمیشود.

-در زمان ورزش و یا بارداری هم قطر انگشتان تغییر میکند.

-در هنگام خرید انگشتر اگر سایز انگشت شما بین دو عدد بود مثلا بین ۷ و ۸ شما سایز بزرگتر را انتخاب کنید.

مشاهده انواع انگشتر و حلقه مد روز و جذاب

کلام پایانی

در این مقاله از سایت زیورآلات و بدلیجات ماتامد درباره نحوه تعیین سایز انگشتر زنانه و مردانه مطالب کاربردی را ارائه کردیم که با استفاده از این روشها در هنگام خرید حلقه و انگشتر زنانه میتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید .

در کل سایز انگشت ها در طی زمان ممکن است تغییر کند مثلا با چاق یا لاغر شدن یا بالا رفتن سن سایز انگشـت تغییر میکند پس بهتر است همیشه در هنگام خرید انگشتر جدید سایز انگشتتان را همان موقع اندازه گیری کنید.