چگونه زیورآلات و جواهرات خود را با هم ست کنیم؟

شاید یکی از سخت ترین کارها هنگام تکمیل استایل، ست کردن زیورآلات با هم و انتخاب صحیح و درست اکسسوری و زیورآلات باشد. زیرا یک انتخاب اشتباه باعث بر هم خوردن نظم در استایل میشود.

برخی افراد فکر میکنند هر چقدر طلا و زیورآلات در منزل دارند باید بپوشند تا به چشم بیایند و در مقابل برخی دیگر از افراد هستند که به قدری استایل ساده ای دارند که اصلا به چشم نمی آیند.

در واقع استفاده از زیورآلات باید متناسب با هم و با استایل باشد. در این مقاله مطالب کاربردی درباره نحوه ست کردن زیورآلات با هم را بیان میکنیم که در صورت رعایت این نکات استایل جذاب تری خواهید داشت.

نحوه ست کردن زیورآلات با یکدیگر

همیشه برای اینکه تیپ و استایل بینظیر و خاص داشته باشید نیاز به یک یا چند قطعه زیورآلات و جواهرات دارید. سلبریتی ها و افراد مشهور همیشه در برنامه ها و کارناوال های مختلف با استفاده از زیورآلات و جواهرات استایل خودشان را بینظیر میکنند. آنها برای ساختن این استایل از قوانین مربوط به ست کردن زیورآلات با هم استفاده میکنند.

یکی از نکات و مسائلی که در زمینه مد و فشن مطرح است، نحوه ست کردن انواع زیورآلات با هم است تا با دانستن این نکات از درهم بودن و آشفته بودن آنها جلوگیری کنیم.

هنگام استفاده از دستبند، گردنبند، انگشتر و گوشواره و … باید یک سری نکات را مد نظر بگیریم تا یک استایل جذاب و متعادل داشته باشیم. رعایت در هارمونی رنگ و مدل و ابعاد اکسسوری ها و زیورآلات با هم و همچنین هماهنگی آنها با لباس و استایل خیلی اهمیت دارد.

انتخاب یک زیور به عنوان معیار

با انتخاب یک قطعه جواهر و یا زیور کلیدی شروع کنید و باقی زیورآلات را با رنگ و مدل آن ست کنید. بهترین راه ست کردن زیورآلات با هم انتخاب یک زیور به عنوان نقطه کانونی است که بقیه زیورآلات با آن ست میشوند و قطعه مورد نظر به عنوان معیار است. توجه داشتبه باشید که باقی زیورآلات را طوری انتخاب کنید که قطعه اصلی همچنان برجسته و کانون توجهات باشد.

ست کردن زیورآلات با هم

شما میتوانید در کل اندامتان از چند زیور به عنوان به عنوان معیار و نقطه کانونی استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که بین آنها فاصله مناسبی باشد تا تأثیر گذاری خود را از دست ندهند.

به عنوان مثال استفاده از گوشواره و گردنبند همزمان به عنوان نقطه کانونی اشتباه است چون فاصله کمی نسبت به هم دارند از این رو دو نقطه کانونی نزدیک به هم تداخل ایجاد کرده و جذابیت را از بین میبرد. مثلاً شما میتوانید یک گردنبند و یک دستبند را به عنوان زیور معیار انتخاب کنید.

نکته مهمی که باید در انتخاب چند زیور معیار در نظر بگیرید این است که زیورهای معیار حتماً باید با هم ارتباطی داشته باشند، منظور از ارتباط داشتن این نیست که حتماً ست باشند با هم ولی باید با هم مرتبط باشند مثلاً در رنگ یا نوع .

موقعیت و مکان را در نظر بگیرید

فراموش نکنید یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب زیورآلات در نظر گرفتن موقعیت و مکانی است که میخواهید در آن حضور پیدا کنید. برای مثال برای رفتن به سر کار و یا محیط های اداری از پوشیدن النگو خودداری کنید، زیرا هنگام کار کردن سرو صدا ایجاد کرده و هنگام تایپ کردن و یا نوشتن مزاحمت ایجاد میکند.

یا اگر قرار است به یک مهمانی عصرانه دوستانه بروید بهتر است از زیورآلات مینیمال و ظریف و تعداد کمی زیور استفاده کنید مثلاً یک گردنبند ظریف که چهره شما را زیباتر میکند.

از جواهرات و زیورآلات مختلف استفاده کنید

ست کردن زیورآلات با هم

شما میتوانید ترکیبی از نقره، طلا و بدلیجات را در کنار هم استفاده کنید. قطعاً قاعده ای وجود ندارد که بگوید حتماً نقره را با نقره بپوشید یا طلا را با بدل استفاده نکنید نکته مهم در پوشیدن آنها با هم مرتبط بودنشان با هم است و ایجاد هارمونی است.

انگشتر های بزرگ را با هم نپوشید

وقتی یک انگشتر بزرگ میپوشید، آن یک زیور برجسته است و نیازی نیست یک انگشتر بزرگ دیگر را در کنار آن بپوشید. استفاده از دو انگشتر بزرگ در دوست مشکلی ندارد به این شرط که با هم هماهنگی و ارتباط داشته باشند و دو مدل و رنگ کاملاً بی ربط نباشند. زیاده روی در پوشیدن انگشترهای بزرگ باعث زیباتر شدن استایل شما نمیشود بلکه یک جلوه آشفته و بی نظم را میسازد.

اگر دوست دارید چندین انگشتر را با هم بپوشید ما پیشنهاد میکنیم از حلقه ها و انگشترهای ظریف و رنگی در کنار هم استفاده کنید که استایل شیکی را میسازند.

گردنبند و گوشواره ست انتخاب کنید

ست کردن زیورآلات با هم

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام ست کردن زیورآلات با هم باید در نظر بگیرید اصل مکمل بودن است، زیورآلاتی که استفاده میکنید باید مکمل یکدیگر باشند و از نظر ظاهری همدیگر راتکمیل کنند. گردنبند و گوشواره جزء زیورآلاتی هستند که به هم نزدیک هستند و برای ست کردن آنها چند نکته را باد در نظر بگیرید. قبل از هر چیز مطمئن شوید در یک محدوده رنگی باشند و از نظر طیف رنگی با هم همخوانی داشته باشند.

اگر گردنبند و گوشواره ای که میخواهید بپوشید سنگ و نگین دارند سعی کنید رنگ  نوع سنگها و نگین ها مشابه باشد. مکمل بودن زیورآلاتی مانند گردنبند و گوشواره باعث ایجاد ترکیب چشم نواز و جذاب میشود.

 استفاده از دستبند و انگشتر در استایل

دستبند ساده ترین آیتم در ست کردن زیورآلات است که به راحتی ست میشود و دردسر زیادی برای انتخاب آن ندارید. شما میتوانید به راحتی از چند دستبند در کنار هم استفاده کنید فقط توجه کنید در این مورد زیاده روی نکنید.

انگشتر و دستبند را میتوانید با هم ست کنید. اگر انگشتان پهنی دارید از انگشترهای درشت استفاده کنید و اگر انگشتان ظریفی دارید از انگشترهای ظریف استفاده کنید.

از گوشواره ها برای جذاب تر شدن استفاده کنید

یکی از راههای جذابیت بخشیدن به استایل استفاده از گوشواره های متنوع با رنگ های متفاوت است. گوشواره ها واقعاً این قابلیت را دارند که یک لباس را با حداقل تلاش زیباتر کنند.

ست کردن زیورآلات با هم

هنگامی که یک گوشواره جدید را برای اضافه کردن به مجموعه خود خریداری میکنید به این فکر کنید که چگونه رنگهای مختلف میتوانند رنگ پوست شما را تحسین کنند و لباسهای شما را جذاب کنند. به کمد لباستان نگاه کنید و متناسب با رنگ لباسهایتان گوشواره های رنگارنگ بخرید.

زیورآلات را با لباسهای خود ست کنید

اگر دوست دارید همیشه شیک و زیبا به نظر برسید و استایل جذاب داشته باشید باید به تمام جزئیات ریز در استایل خود دقت کنید که همه آنها در کنار یکدیگر هارمونی متناسبی داشته باشند.

مثلاً زیورآلات درشت و پهن به همراه لباسهایی که از جنس حریر یا سایر پارچه های ظریف هستند جلوه خوبی ندارند و یا لباسهای ضخیم زمستانه با زیورآلات ظریف و مینیمال سازگاری ندارند.

در ست کردن زیورآلات با هم زیاده روی نکنید

برای ست کردن زیورآلات باهم، نکته دیگری که اهمیت دارد این است که در تعداد زیورآلاتی که استفاده میکنید زیاده روی نکنید. نباید با استفاده از تعداد زیادی اکسسوری و زیورآلات استایل خود را شلوغ کنید.

مثلاً پوشیدن تعداد زیادی النگو با یک گردنبند ضخیم اصلا جلوه زیبایی ندارد. هنگام استفاده از یک گردنبند درشت استفاده از یک دستبند ظریف همراه با آن کفایت میکند.

ولی شما میتوانید چند گردنبند که با هم هماهنگ هستند را همزمان استفاده کنید یا از گردنبندهای چند لایه که این روزها خیلی ترند هستند استفاده کنید.

کلام پایانی

در ست کردن زیورآلاتتان با یکدیگر سلیقه شخصی را در اولویت قرار دهید و جواهراتی را انتخاب کنید که حس خوبی به شما میدهند و از استفاده آنها لذت میبرید. گاهی کمی خلاقیت به خرج دهید، مثلاً اگر انگشتری دارید که به هر علتی از آن استفاده نمیکنید میتوانید در داخل زنجیر گردنی بیاندازید و آن را تبدیل به یک آویز زیبا کنید.

اگر لباس شلوغی دارید از تعداد کمتری زیورآلات استفاده کنید.همیشه سعی کنید تناسب رنگ و مدل و طرح لباس را با تعداد و مدل زیورآلات رعایت کنید.