چه رنگ و مدل زیورآلات و جواهراتی مناسب رنگ پوست شماست؟ آیا رنگ پوست در انتخاب زیورآلات و جواهرات و بدلیجات اهمیت دارد؟ شاید برای شما پیش آمده باشد که یک زیورآلات مثل دستبند یا گردنبند را پشت ویترین مغازه دیده اید و فوق العاده زیبا بوده ولی وقتی آن را خریده اید روی بدن شما آن جلوه و زیبایی را نداشته است.

چقدر از اکسسوری و زیورآلات استفاده میکنید؟ آیا براتون مهمه که رنگ زیورآلاتتون متناسب با رنگ پوستتون باشه؟ دستبند و گردنبندی که الان ازش استفاده میکنید مناسب رنگ پوستتان هست؟

انتخاب  زیورآلات و جواهرات مناسب رنگ پوست یکی از اصولی است که حتماً باید موقع خرید طلا یا بدلیجات مد نظر قرار دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.همچنین هماهنگ بودن مدل زیورآلات با لباس و استایل یکی از مواردی است که باعث درخشش بیشتر و جذابیت شما خواهد شد.

در این مقاله در باره انتخاب جواهرات و زیورآلات مناسب رنگ پوست مطالب کاربردی و مهمی را ارائه میکنیم پس تا پایان همراه ما باشید.

زیورآلات مناسب رنگ پوست

شناخت رنگ و تناژ پوست

از آنجا که زیورآلات و جواهرات و اکسسوری ها در رنگ های متنوع و مختلفی در بازار وجود دارند مثل طلا و بدلیجات به رنگ طلایی و زرد و نقره ای و رزگلد و میناکاری های رنگی و غیره شناخت نوع پوست در انتخاب رنگ مناسب بسیار اهمیت دارد. همچنین زیورآلات تماس مستقیم با پوست دارند و تاثیر بسزایی در زیبایی استایل میگذارند و اگر مناسب با رنگ پوست نباشند ممکن است به جای اینکه استایل ما را جذابتر کنند تأثیر معکوس بگذارند.

به صورت کلی تناژ رنگی پوست انسان در سه دسته تقسیم بندی میشود:

سرد: رنگ پوست با ته مایه ی صورتی، آبی و قرمز

گرم: رنگ پوست با ته مایه ی زرد و هلویی و طلایی

خنثی: ترکیبی از سرد و گرم

تناژ رنگ پوست

این تصور که کسی که پوستی به رنگ سفید دارد قطعاً تناژ پوستی سرد دارد یک تصور غلط و اشتباه است، زبرا ممکن است فردی با رنگ پوست روشن تناژ پوستی گرم داشته باشد.

برای اینکه بفهمید پوست شما گرم ،سرد یا خنثی است دو روش ساده وجود دارد.اولین و ساده ترین راه این است که به رگ های روی مچ دستتان توجه کنید.برای این کار قسمت داخلی مچ دستتان را زیر نور لامپ یا نور خورشید بگیرید و به رنگ رگهای آن دقت کنید که به رنگ سبز هستند یا آبی.

اگر رگ ها ته رنگ آبی دارند یعنی رنگ پوست شما سرد است و باید سراغ زیورآلات و جواهرات با رنگ آبی و بنفش و رزگلد و نقره ای بروید.

اگر رگ ها ته رنگ سبز دارند یعنی رنگ پوست شما گرم است و باید زیورآلاتی با رنگهای زرد و نانجی و سبز را انتخاب کنید.

راه دیگر تشخیص تناژ رنگ پوست و سرد و گرم بودن پوست این است که دقت کنید وقتی زیر نور آفتاب قرار میگیرید پوست شما چه تغییری میکند.

اگر هنگامی که در معرض نور آفتاب قرار میگیرید پوست شما بسوزد و قرمز شود یعنی پوست سردی دارید.

اگر زمانی که زیر نور آفتاب قرار میگیرید پوست شما قهوه ای و طلایی شود به این معنی است که پوست گرمی دارید

اگر زیر نور لامپ قادر به تشخیص رنگ سبز یا آبی رگ دست نیستید و رنگی بین سبز و آبی دارید و یا زیر نور آفتاب که قرار میگیرید دقیقاً در هیچ کدام از دو دسته بالا قرار نمیگیرید تناژ پوستی خنثی دارید.

 رنگ بدلیجات و زیورآلات متناسب با انواع رنگ پوست

بعد از شناخت نوع پوست انتخاب رنگ زیورآلات متناسب با رنگ پوست آسانتر میشود.اگر رنگ پوست سرد دارید زیورآلات با رنگ سفید و نقره ای ،پلاتین،طلا سفید،نقره و زیورآلات با رنگهای روشن مناسب شما هستند.همچنین سنگ های قیمتی مانند یاقوت کبود،زمرد کبود،عقیق ، کهربا ،کوارتز و مروارید برای تناژ پوست سرد مناسب هستند.

 

برای پوستهایی با تناژ گرم  زیورآلاتی با رنگ های طلایی ، زرد ، نارنجی ، رزگلد و مسی و برنجی گزینه های مناسبی هستند.همچنین سنگ های زینتی همچون کوارتز زرد،مورگانیت،یاقوت قرمز و زبرجد و الماس برای این تناژ پوستی مناسب هستند.

پوستهایی با تناژ رنگ خنثی اما به راحتی میتوانند از هر رنگی استفاده کنند و خیلی محدودیتی برای انتخاب ندارند .

انتخاب یک دستبند به رنگ طلایی برای کسی که تناژ پوست گرم دارد گزینه ای عالی است ، همچنین یک گردنبند رزگلد و یا گوشواره ای ترکیبی از دو رنگ طلایی و نقره ای برای افرادی با پوست گرم مناسب است.

حلقه یا انگشتری به رنگ سفید یا نقره ای یا انگشتر مرواریدی جلوه خاصی به دستان کسی که تناژ رنگ پوست سرد دارد میبخشد.

پوست رنگ پریده و بی روح

پوستهای رنگ پریده و روشن در دو گروه سرد و گرم قرار میگیرند یعنی فردی با پوست روشن و سرد ممکن است تناژ پوستی گرم داشته باشد.

اگر رنگ پوستتان روشن با تناژ سرد و موهای بلوند یا روشن است بهتر است از زیورآلاتی سفید و نقره ای استفاده کنید اگر رنگ پوستتان به صورتی متمایل نیست از بدلیجات رزگلد نیز میتوانید استفاده کنید.در مقابل اگر پوست روشن و سفید با تناژ گرم دارید میتوانید از زیورآلات و جواهرات به رنگ طلایی و رزگلد استفاده کنید.

رنگ پوست زرد و گندمی

اغلب مردم جنوب شرق آسیا رنگ پوست زرد رنگ دارند.اگر رنگ پوست شما متمایل به زرد است زیورآلات رزگلد گزینه مناسبی برای شماست.

زیورآلات مناسب پوستهای سبزه

زیورآلات مناسب رنگ پوست سبزه

اگر رنگ پوست سبزه یا زیتونی دارید جزو افراد خوش شانس هستید زیرا بدلیجات و زیورآلات نقره ای ،طلایی و رزگلد هر سه را میتوانید انتخاب کنید.افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند جواهرات طلایی گزینه عالی برایشان است.

کلام پایانی

در این مقاله در باره انتخاب زیورآلات متناسب با رنگ پوست نکات کاربردی را ارائه کردیم.توجه داشته باشید همه جا و در همه موارد لازم نیست حتماً زیورآلاتتان صد در صد متناسب با رنگ پوستتان باشد اما در مراسمات و جشن ها و قرار های مهم این مسئله اهمیت ویژه ای دارد و بهتر است رعایت شود تا جلوه استایل و زیورآلاتتان بیشتر شود.

اگر با خواندن این مقاله باز هم در انتخاب بدلیجات و زیورآلات مناسب مشکل دارید میتوانید از مشاوران ما در سایت ماتامد کمک بگیرید تا خریدی عالی را تجربه کنید.