تا حالا پیش امده که فکر کنید چرا انگشترها رو در انگشتهای مختلف میذارن؟ اصلاً چه فرقی داره که انگشتر تو کدوم انگشتِ کدوم دستمون باشه؟ آیا گذاشتن انگشتر در انگشت معنا و مفهوم خاصی داره؟ آیا انگشتر در انگشت اشاره دست راست معنی خاصی دارد؟

شما انگشتر هایتان را بر اساس علاقه و سلیقه در انگشتتان میگذارید یا برایتان معنای خاصی دارد؟ تا حالا برایتان سؤال پیش آمده است که چرا حلقه ازدواج را در دست چپ میگذارند؟

آیا انداختن انگشتر در انگشت اشاره معنای بدی دارد؟ انگشتر در انگشت شصت نشان شیطان پرستی است؟ اینها مطالبی است که ممکن است در جایی دیده یا شنیده باشید.احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده است که انگشتر در هر انگشت به چه معناست؟

در این مقاله از ماتامد قصد داریم تا درباره معنی انداختن انگشتر در انگشت مطالب کاملی را ارائه کنیم و توضیح دهیم که انداختن انگشتر در هر کدام از انگشت های دست راست و چپ چه معنا و مفهومی دارد.

معنی انداختن انگشتر در هر کدام از انگشت ها

استفاده از انگشتر قدمتی دیرینه دارد ولی زمان دقیقی برای پیدایش اولین انگشترها عنوان نشده است.اما بر طبق روایات تاریخی و نظرها اینگونه به نظر میرسد که انگشتر،از مصر باستان در پی تکامل مهر سرچشمه گرفته باشد،زیرا مهرها نشانه قدرت بودند و افرادی که مهرهای برجسته یا مهر خاتم داشتند افراد قدرتمند و پر نفوذی بودند و مورد احترام مردم قرار میگرفتند.

مقامات بالای حکومت نیز با اعطای انگشترشان به نماینده هاشان،برای اجرای فرامینشان اختیار تام میدادند و چون آن مهرها به شکل انگشتر ساخته شده بودند،احتمالاً اولین چیزی بودند که به عنوان انگشتر شناخته شدند.

قطعاً اولین دلیلی که انگشتر به انگشتان خود می اندازید زیبایی بخشیدن به انگشتان و دستهاست ولی گاهی نیز ممکن است پبامی در پس انتخابتان باشد.

در فرهنگ ها و تمدن های مختلف معانی استفاده انگشتر در هر کدام از ده انگشت دست برای زنان و مردان معانی متفاوتی دارد.به عنوان مثال در دین اسلام قرار دادن انگشتر در انگشت شست را قبیح شمرده و نشان شیطان پرستی میدانند.

اما به طور کلی و عام تر یک سری از معانی در بین فرهنگ و کشورهای مختلف تقریباً یکسان است که در ادامه هر یک از آنها را عنوان میکنیم.

دست راست یا دست چپ ، کدام دست برای انداختن انگشتر مناسبتر است؟

دست راست برای انداختن انگشتر مناسب تر است یا دست چپ؟در اصل قانون خاصی برای استفاده از انگشتر برای دست راست یا چپ وجود ندارد.مثلاً شما چون دستبند خودتان را در دست راست میبندید ممکن است برای ست شدن انگشتر را هم در دست راست بپوشید یا بالعکس.

معمولاً حلقه ازدواج را در دست چپ قرار میدهند که این مسئله هم در فرهنگ های مختلف متفاوت است.از نظر نماد گرایی دست راست دست فیزیکی است و دست غالب به حساب می آید و افراد بیشتر کارهایشان را با دست راست انجام میدهند.

و دست چپ دست، دست ذهنی است که شخصیت و باورهای افراد را نشان میدهد. البته این برای افراد چپ دست ممکن است بر عکس باشد.

معنی انداختن انگشتر در انگشت شست

در افسانه های باستان رومی همه انگشتان دست ها به نام یکی از خدایان نامگذاری شده است ولی انگشت شست نامی ندارد.البته این بدان معنی نیست که انگشت شست هیچ اهمیت خاصی ندارد،کاملاً بر عکس این انگشت نماد اراده بالای فرد است.انگشت اول هر فرد را میتوان نشانه اراده و آینده نگری او نسبت به مسائل زندگی شخصی یا جهان پیرامونش دانست.

استفاده از انگشتر در انگـشت شست دست راست توسط آقایان نشان دهنده خودنمایی مردانه و به رخ کشیدن قدرت میباشد.اما انگشتر در انگشـت شست دست راست خانمها به معنی یک دنده بودن،کله شق بودن و زود از کورده در رفتن شخص میباشد،و اینکه فرد میخواهد نشان دهد به تنهایی از پس مشکلاتش بر می آید و اخلاق های پسرانه دارد.

در فرهنگ چینی این موضوع از انعطاف پذیری و داشتن قابلیت تطابق با خواسته های دیگران حکایت دارد.حال اگر انگشتر در شست دست چپ انداخته شود به معنای مدعی بودن است.و اینکه شخص از اینکه به او دستور داده شود بیزار است.

برخی نیز بر این باورند انداختن انگشتر در انگـشت شست شیوه شیطان پرستان است.شیطان پرستان حلقه ازدواج را در انگشت شست دست چپ می اندازند زیرا انگشت شست دست چپ را نماد جنسی میدانند.

انگشتر در انگشت اشاره به چه معناست

انگشت اشاره، ژوپیتر نام دارد که نام بزرگترین خدای رم باستان است.از این رو انداختن انگشتر در انگشتر اشاره به معنای داشتن صفاتی همچون رهبری،جاه طلبی و اعتماد به نفس بالاست.همچنین این افراد دارای روابط اجتماعی قوی هستند و در تعامل با اطرافیان موفق عمل میکنند.

معنی انداختن انگشتر در انگشت اشاره

استفاده انگشتر در انگشت اشاره دست راست نشان دهنده مطیع بودن فرد و آماده پذیرش توصیه های اطرافیان است.

انداختن انگشتر در انگشت اشاره دست چپ در باور چینی ها به معنای قدرت طلبی فرد بوده و اینکه میخواهد ریئس باشد.در برخی فرهنگ ها نیز انگشتر در انگشت اشاره نشان از ازدواج دارد.

معنی انداختن انگشتر در انگـشت میانی

انگشت وسط که دقیقاً در قسمت میانی انگشتان قرار گرفته و بلندترین انگشت است.انگشت وسط نماد سیاره زحل است و تعادل دست انسان روی انگشت وسط او استوار است.این انگشت به دلیل موقعیت مرکزی خود،جسورترین و پر قدرت ترین انگشت و نماد تعادل و مسئولیت به حساب می آید.

معنی انداختن انگشتر در انگشت میانی

انداختن حلقه و انگشتر در انگشت وسط دست راست به معنی تابع قانون بودن است.افرادی که حلقه را در این انگشت خود قرار میدهند یعنی کاملاً تابع قانون هستند و در جدال بین نیک و بد، طرف حق را میگیرند و از نظر عدالت روی این افراد میتوان حساب ویژه ای باز کرد.

همچنین باز هم چینی ها معتقدند که افرادی که در انگشت وسط دست راست خود انگشتر می اندازند دارای قابلیت تصمیم گیری درست در شرایط مختلف و همچنین دارای استقلال فکری هستند و آنها در هر شرایطی باعث صلح میشوند.

استفاده از انگشتر در انگشت میانی دست چپ معنا و مفهوم خاصی ندارد و صرفاً جنبه زیبایی دارد.اما اگر فردی درونگرا با افکار پیچیده هستید و دوست دارید در مرکز توجهات باشید توصیه میشود انگشتر را در این انگشت قرار دهید.

لازم به ذکر است در روایات اسلامی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که ایشان فرموده اند: امتم را از قرار دادن انگشتر در انگشت وسط و اشاره نهی میکنم.(وسائل،جلد۵،ص ۹۷)

معنی انگشتر در انگشت حلقه

در ادامه بررسی معنی انگشتر در انگشتان مختلف میرسیم به شناخته ‌شده ترین انگشت،یعنی انگشت حلقه. انگشتر در انگشت میانی هر دو دست در اکثر فرهنگ ها و کشورها نماد نامزدی و ازدواج است.در برخی فرهنگ ها انگشت حلقه دست راست نشان نامزدی و انگشت حلقه دست چپ نشان از تعهد و ازدواج دارد.

معنی انگشتر در انگشت حلقه

در برخی فرهنگ ها و کشورها همچون برخی از کشورهای اروپایی عقیده دارند حلقه نامزدی و ازدواج باید در دست راست قرار بگیرد،زیرا در گذشته فقط اشراف زادگان انگشتر را در دست چپ خود قرار میدادند.بد نیست بدانید رومی های باستان اولین کسانی بودند که حلقه ازدواج را در دست راست میپوشیدند.

آنها اعتقاد داشتند که دست چپ ناشاد و عیر قابل اعتماد است.در کشور هند نیز از گذشته بر این باور بودند که دست چپ ناپاک است و از این رو حلقه را در انگشت دست راست قرار میدادند.اما بر اساس قوانین جدید کشور هند افراد اجازه دارند که حلقه را در هر دستی که میخواهند بیاندازند و محدودیتی برای این امر ندارند.

به طور کلی برخی کشورها حلقه ازدواج را در دست راستند میپوشند و برخی دیگر در دست چپ.اما در بیشتر کشورهای جهان،انگشت چهارم دست چپ برای انداختن حلقه ازدواج رواج بیشتری دارد.زیرا بر طبق یک اعتقاد که ریشه یونانی دارد بر این باورند که رگ این انگشت مستقیماً به قلب میرسد و این رگ (رگ عشق )نام دارد .

اما دیدگاه چینی ها جالب و متفاوت است.آنها میگویند اگر انگشتان دست ها را رو به روی هم قرار دهید و نوک انگشتان دست راست و چپ را بهم بچسبانید و سپس سعی کنید انگشت ها را از هم جدا کنید،تنها دو انگشتی که از هم فاصله نمیگیرند انگشت های چهارم دستها هستند.از این رو حلقه ازدواج را در این انگشت میپوشند تا زن و شوهر عشقشان ابدی باشد و هیچوقت از هم جدا نشوند.

انگشت چهارم آپولو نام دارد،آپولو نماینده ی خلاقیت در هنر ،فرهنگ و عشق و زیبایی است.انداختن حلقه در این انگشت نشانه تعهد و عاشق بودن است.

معنی انداختن انگشتر در انگـشت کوچک

آخرین و کوچکترین انگشت دست به نام سیاره عطارد نامگذاری شده است.معنی انداختن انگشتر در انگشت کوچک،فدرت بیان بسیار خوب،روابط اجتماعی عالی و داشتن دوستان زیاد است.استفاده از انگشتر در انگشت کوچک دست راست به معنای نظم و قدرت بیان بسیار خوب و روابط اجتماعی عالی و حافظه قوی که تمام خاطرات در ذهنشان ثبت میشود.

این افراد دوستان زیادی دارند و علاقه زیادی برای پیدان کردن دوست های جدید دارند و در کل افراد خوبی برای معاشرت و همصحبتی هستند.

انگشتر در انگشت کوچک دست چپ در دوران باستان رواج بیشتری داشته و مردان متأهل در انگشت کوچک دست چپ خود دو حلقه می انداختند که حلقه زیری نگین دار و بالایی یک حلقه ساده بوده است.افرادی که انگشتر به این انگشت می اندازند افرادی جدی هستند.

جالب است بدانید که انگشت کوچک قدرت تنظیم روابط شما با اطرافیانتان را دارد،بنابراین اگر احساس میکنید در روابط بیرونی خود با دیگران دچار مشکل شده اید،در انگشت کوچکتان انگشتر بیاندازید.

کلام پایانی 

در این مقاله در مورد معنی انداختن انگشتر در انگشتان دست مطالبی را عنوان کردیم که عام تر بود و در فرهنگ های مختلف معنی نزدیکتری داشت.البته در برخی آیین های دینی و مذهبی و عقاید فکری خاص ممکن است این معانی کمی متفاوت باشد.شما انگشترتان را به کدام انگشتان می اندازید؟

البته استفاده از تعدادی انگشتر در انگشتهای مختلف به طور همزمان متناسب با استایل و ست گردنبند و دستبند و گوشواره امروزه در دنیای مد و فشن امری طبیعی و ترند است که در صورت انتخاب درست زیورآلات میتواند خیلی چشم گیر و زیبا باشد.