انواع گوشواره ها از زمان های قدیم وجود داشته اند و از قدیمی ترین اکسسوری ها به حساب می آیند و هنوز هم پر طرفدار و جذاب هستند.آنها از مهمترین و تاثیر گذارترین جواهرات و اکسسوری های مورد استفاده خانم هاست که معمولا جزء جدایی نا پذیر استایل به حساب می آید.همچنین به دلیل تنوع بسیار در مدل و جنس و همچنین تنوع بسیار در قیمت این قابلیت را دارند که به راحتی با هر استایلی ست شوند، و شما میتوانید با توجه به هر استایل و هر مناسبت خاص با کمترین هزینه گوشواره متناسب با آن استایل را انتخاب کنید.

انواع جنس گوشواره

از میخی های مینیمال گرفته تا گوشواره های آویز و مجلسی و مدلهایی که با سنگ های قیمتی  یا نیمه قیمتی شفاف و یا رنگارنگ تزئین شده اند، طیف گسترده ای از سبک ها و طرح ها در بازار وجود دارد که از مدلهای ساده  و کلاسیک گرفته تا مدلهای پیچیده و مدرن متفاوت است. 

همچنین جنس همه آنها نیز متفاوت است،متدوال ترین نوع گوشواره، از جنس طلاست. و همچنین گوشواره هایی از جنس نقره،مس،تیتانیوم،استیل و حتی پارچه و غیره وجود دارند.امروزه مدلهای بدل این اکسسوری با کیفیت های بسیار عالی و ضد حساسیت و دوام رنگ بالا وجود دارند که جایگزین مناسبی برای طلا هستند.گوشواره زنانه ژوپینگ یکی از این موارد است که طرفدارن بسیاری در همه دنیا دارد.

آشنایی با انواع گوشواره ها

دراین مقاله از ماتامد به معرفی انواع مدلهای گوشواره پرداختیم وهر آنچه را که باید در مورد محبوب ترین زیورآلات در جهان بدانید،را عنوان کردیم. در ادامه به معرفی انواع مدلهای موجود امروزی، انواع بسته شدن و هم چنین نگاهی کوتاه به تاریخچه این زیور پر طرفدار را خواهیم داشت. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

محبوب ترین مدل گوشواره چیست؟

مدلهای میخی از محبوب ترین مدلها هستند. میخی های ساده، نگینی و ظریف همه کاره هستند و برای طیف وسیعی از موقعیت ها و ظاهرها، از جمله لباس های غیر رسمی ،استایل رسمی و به عنوان گوشواره عروس و گوشواره مجلسی ، مناسب هستند . 

جواهرات و زیورآلات ظریف نیز به دلیل جذابیت همیشگی آنها که فراتر از ترندها و جدیدترین ها  است، مورد تایید مد پایدار هستند.انواع دیگر مدلهای محبوب گوشواره عبارتند از: مدلهای آویز، حلقه‌ای ، مجلسی و کریستالی و مرواریدی هستند.

شاید برایتان جالب باشد تا درباره نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات بدانید.

تاریخچه مختصری از گوشواره

زیورآلات گوش هزاران سال است که توسط همه افراد هم زن ها و هم مردها استفاده می شود. بیشتر منابع نشان می‌دهند که منشأ آن‌ها در آسیای باستان بوده است . و بسته به منطقه، در برهه‌های مختلف تاریخ، موقعیت‌ها، مشاغل ،سنت ها وابستگی‌های متفاوتی را نشان می‌دهند. 

گوشواره ها و تمدن های باستانی

آن طور که شواهد و مطالعات تاریخی نشان میدهد اولین مدلهای گوشواره های سوراخ شده در خاورمیانه، در حدود  ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد نشات گرفته اند، نقش آنها عمدتاً نشان دهنده اعتقادات سیاسی و مذهبی استفاده کننده بوده است. 

در جاهایی مانند مصر، طبقات نخبگان از این اکسسوری به عنوان نمادی از موقعیت استفاده می کردند تا موقعیت آنها را در جامعه نشان دهند. در نقطه  مقابل، در مکان هایی مانند روم باستان و یونان، این زیور توسط برده ها یا فاحشه ها استفاده می شد. 

با این حال، طبقه ثروتمند در روم یا یونان نیز گوشواره هایی با مروارید و سایر سنگ های قیمتی ارزشمند به منظور نشان دادن موقعیت اجتماعی بالای خود می پوشیدند.

در طول عصر برنز در یونان، مدلهای حلقه ای محبوبیت زیادی به دست آوردند، به ویژه سبک هایی که دارای آویز هستند. و در طول امپراتوری ایران، سربازان مرد از یک  لنگه گوشواره استفاده می کردند ، همانطور که بر روی دیوارهای کنده کاری شده در سایت های باستان شناسی نشان داده شده است.

 ایرانیان جواهرات را طلسم هایی می دانستند که می توانستند در جنگ  از آنها محافظت کنند.

انواع سنگ های قیمتی و کریستالها به عنوان روشی برای تزئین گوشواره ها در قرن دوم پس از میلاد معرفی شدند.

گوشواره، محبوبیت و نماد

در طول قرن سیزدهم میلادی کلیسای کاتولیک سوراخ کردن  گوش را ممنوع کرد زیرا آن را تغییری در بدن مقدس می دانستند. در همان زمان، این زیور به طور کامل توسط دزدان دریایی و راهزنان  و معمولاً توسط مردانی که به زندگی جنایتکارانه رو آورده بودند. مورد استفاده قرار میگرفت.

در طول قرون وسطی  در اروپا، مد و مدل موی مورد استفاده در آن زمان گوشواره‌ها را به معنای واقعی کلمه، به حاشیه برد زیرا به دلیل استفاده یقه‌های بلند، قفل‌های حجیم و کلاه، آن ها قابل رویت نبودند. 

همین پدیده در طول دهه 1800 نیز رخ داد، زمانی که کلاه‌های بسیار شیک که توسط خانم‌های رده بالای جامعه پوشیده می‌شد، گوشواره‌ها را نامرئی یا به ندرت مورد استفاده قرار می‌دادند.

 استفاده از گوشواره‌ در اوایل دهه 1900 محبوبیت بیشتری پیدا کردند، زمانی که مدل‌های موی مد روز آن دوره (عمدتاً مدل‌هایی مانند شینیون) باعث دیده شدن و تحسین شدن گوشواره‌ها شد. محبوبیت آنها با معرفی گوشواره های گیره ای و بدون سوراخ تقویت شد که در مقایسه با انواع سوراخ دار که حتی در دوران ویکتوریا به عنوان مبتذل تلقی می شدند، بهداشتی تر و مناسب تر در نظر گرفته میشدند.

در ایالات متحده، گوشواره هایی که نیاز به  سوراخ شدن گوش داشتند  فقط در دهه 1950 مورد توجه قرار گرفتند – و محبوبیت آنها در بین زنان و مردان در دهه های آینده شکوفا شد. قبل از دهه 50، پیرسینگ غیرمتمد نانه در نظر گرفته می شد، اما انواع  مدلهای گیره ای مورد استقبال قرار گرفت.

 

انواع گوشواره

مدل گوشواره میخی

گوشواره های میخی مستقیم روی لاله گوش قرار می گیرند. بدون شک، میخی‌ها محبوب‌ترین سبک گوشواره‌ها هستند و بسیاری از افراد عقیده دارند که همیشه جذاب ترین مدلها نیز هستند.

گوشواره مدل میخی

 

گل میخ ها با ساختار مینیمالیستی خود می توانند شکلها و مدلهای مختلفی داشته باشند که محبوب ترین آنها گل میخ گرد است.

 آنها معمولاً یک  سنگ ،کریستال و یا جواهر را در انواع برش ها (به عنوان مثال الماس، مروارید یا سایرسنگ های قیمتی و نیمه قیمتی )را نشان می دهند و گاهاً طرح خوشه ای از جواهرات را ارائه می دهند.

 الماس‌هایی که روی گوشواره های  میخی قرار میگیرند معمولاً گرد بریده می‌شوند، اما سبک‌هایی مانند برش مربع، قلب و گلابی و اشکی نیز محبوب هستند.گل میخ ها بسیار متنوع هستند و می توان آنها را با انواع زیورآلات و مدلهای مختلف گردنبندها و در مناسبت های مختلف و استایلهای متفاوت و در مناسبت های غیر رسمی و رسمی  و حتی در جشن ها استفاده کرد.

مدل حلقه ای

مدلهای حلقه ای قطعه هایی با طرح دایره ای هستند. حلقه‌ها یی که عموماً از فلز ساخته شده‌اند، حلقه کلاسیک گرد است، اما سبک های مدرن شامل گوشواره های حلقه ای بیضی، شکل مربع ،مثلث یا الماس نیز می شود.

گوشواره مدل حلقه ای

گوشواره‌های حلقه‌ای در سبک‌های مختلفی وجود دارند، از جمله  مدلهای ظریف و باریک یا ضخیم، لوله‌مانند، یا تزئین شده با سنگ ها و کریستالهای درخشان هستند. همه این‌ مدلها  در اندازه‌های مختلف، از حلقه‌ ای های ظریف گرفته تا حلقه‌ ای های بسیار بزرگ که تا سرشانه‌ها آویزان می‌شوند، وجود دارند.

مدلهای حلقه ای برای اولین بار در آفریقا و به طور دقیق تر در نوبیا در قرن چهاردهم میلادی استفاده میشدند. آنها همچنین در مصر باستان محبوب بودند، جایی که هم مردان و هم زنان از گوشواره های حلقه ای استفاده می کردند.

مدل قلاب سیمی

گوشواره قلاب سیمی

مدلهای قلاب سیمی(یا عصایی) نام های مختلفی دارند. برخی آنها را “قلاب ماهی” می نامند، اگرچه انواع مختلف گوشواره دارای قلاب سیمی بلندتر و یا  مدلهایی  مشابه با اندکی تفاوت هستند. نام‌های دیگر عبارتند از (قلاب فرانسوی)یا (قلاب چوپان) به طور کلی، این سبک خاص دارای سیمی است که در اطراف  به شکل منحنی است و در لاله گوش قلاب می شود.

تفاوت اصلی بین قلاب های سیمی با سایر انواع مدلها در این است که این نوع گوشواره پشتی ندارد. این سبک از گوشواره، قلاب ماهی را با یک قطعه تزئینی متصل می کند که می تواند از نظر اندازه متفاوت باشد، از یک سنگ یا آویز کوچک گرفته تا بسیار بزرگ. 

قلاب سیمی ها بر اساس سبک طراحی می توانند انواع مختلفی داشته باشند: قطره ای، آویزان، لوستری و غیره. قلاب های سیمی به دلیل داشتن سیستم استفاده آسان، همه کاره هستند و به عنوان اکسسوری  مناسب برای استفاده روزمره شناخته میشوند.

مدل اشکی

گوشواره‌های قطره‌ای یا اشکی مانند که بر روی پایه یا میخ ثابت می‌شوند، معمولاً با یک پشت گوشواره  یا بسته شدن با قلاب سیمی بسته میشوند. طرح آنها اشکی یا گلابی شکل است. آنها معمولاً اندازه متوسطی دارند و بخشی از خانواده گوشواره های آویزان هستند.

گوشواره مدل اشکی

در طراحی جواهرات  و زیورآلات مدل قطره اشک از اهمیت خاصی برخوردار است. این مدل معمولاً با ایده اشک های شادی و رمانتیک همراه است، به همین دلیل است که بسیاری از حلقه های نامزدی دارای این برش هستند. 

مانند گل میخ ها، طرح های اشکی جذابیت بی انتها و ظریفی دارند که بسیار متنوع و مناسب برای طیف وسیعی از موقعیت ها هستند.

مدل گوشواره آویز

مدلهای آویز دقیقاً همانگونه هستند، که نام آنها را توصیف می کند: آویزان.  انواع گوشواره آویز با مدلهای متفاوت  خود مشخص می شوند. بیشتر قطعات آویز گوشواره در سمت بلندتر آن قرار دارند، اما برخی از مدلهای زیباتر با زنجیر باریک نیز در دسته مدلهای آویزان قرار میگیرند.

 

گوشواره آویز

مدلهای آویزدر زیر لاله گوش آویزان می شوند و می توانند طرح های مختلفی داشته باشند، از زنجیر ساده گرفته تا منگوله و گوشواره آویز جواهری  مناسب برای عروس تا سبک های تزئین شده با نگین های تزئینی. طرح های بسیار بلند می توانند تا شانه و حتی استخوان ترقوه هم باشند و اغلب به آنها “گردگیر شانه” می گویند.

مدل طرح قطره ای

نوع قطره ای مدل های  گوشواره‌هایی را مشخص می‌کنند که ظاهری بلندتر و باریک ‌تر دارند، معمولاً در پایین آن یک نگین یا سنگ وجود دارد از این رو به آن «قطره» می‌گویند. مدل های زیادی در بازار موجود است، اما مدل اصلی و طرح پایه همه این ها یک طرح گوشواره است که به صورت عمودی زیر گوش آویزان می شود.

گوشواره طرح قطرهای

اکثر مدل‌های این سبک دارای یک سنگ هستند، خواه مروارید، الماس یا سنگ قیمتی رنگی. آنها معمولا ساده، مینیمالیستی هستند، اما در عین ظریف بودن برجسته هستند.، برخی از سبک های آن  آویزان و متحرک هستند، در حالی که برخی دیگر محکم تر و ثابت هستند.

شاید بخواهید درباره :راهنمای تعیین سایز انگشتر و حلقه هم بخوانید.

مدل گوشواره حلقه ای C

گلگوش های حلقه ای C حلقه هایی هستند که قسمتی از آن وجود ندارد. این نوع حلقه ها شبیه حرف C هستند و به غیر از نوع بسته شدنشان تمام ویژگی های مدل  حلقه ای  را دارند. حلقه ها معمولاً با سیم بسته می شوند، در حالی که حلقه های C معمولاً دارای پشتی هستند.

گوشواره حلقه ای c

طرحهای حلقه‌ای C در طیف گسترده‌ای از طرح‌ها عرضه می‌شوند و می‌توانند اندازه‌های قابل توجهی داشته باشند. برخی از محبوب ترین سبک ها عبارتند از خلاقیت های فلزی باریک، سبک های لوله مانند ضخیم تر، طرح های تزیین شده با سنگ های قیمتی یا تکه هایی که ظاهر یک زنجیره را شبیه سازی می کنند.

مدل طرح منگوله ای

أنواع گوشواره های منگوله ای دارای منگوله های مختلف همچون پارچه ای یاریسه‌ای هستند یا انواع گوشواره‌هایی را تعریف می‌کنند که از نظر طراحی شبیه به منگوله هستند. 

گوشواره منگوله ای

مدلهای منگوله ای که از فلز ساخته می شوند، معمولاً شامل تعداد زیادی زنجیر باریک هستند که از همان نقطه شروع می شوند و شبیه یک منگوله فلزی واقعی هستند. سبک های دیگر عبارتند از مدلهای مهره ای و بافت و یا رشته ای .

مدلهای منگوله‌ای آویزان، جذاب و رنگی هستند. رایج ترین انواع آن دارای نخ گلدوزی است، اما برخی از توری یا سایر مواد نساجی ساخته شده اند.

مدل طرح ژاکت

گوشواره های ژاکت یک خلاقیت مدرن و نوآورانه هستند که معمولاً دارای یک چفت یا نگین در جلو هستند، در حالی که قسمت بزرگتر گوشواره در پشت و زیر گوش قرار دارد.

گوشوارهطرح ژاکت

اکثر طرح ها دارای یک گل میخی ساده در جلو هستند (مانند گل میخ زیرکونیا یا مروارید)، اگرچه مدلهای پیچیده تر و شلوغ تری نیز وجود دارد. قسمتی که در پشت قرار دارد پیچیده تر است، از جمله طرح های گل، ستاره یا نقوش برگ.

این مدل را همچنین  ممکن است گل میخ های بزرگ تر نیز بنامند، زیرا آنها مدل پیچیده تری از طرح های میخی  هستند که از نظر طراحی منحصر به فرد هستند و درخشش و جذابیت بیشتری را به ارمغان می آورند

مدل گوشواره های خوشه ای

خوشه ای ها مدلهایی هستند که چندین سنگ قیمتی ونیمه قیمتی یا کریستال را به نمایش می گذارند که در کنار هم قرار گرفته اند. آنها می توانند به شکل میخی باشند (مانند گل میخ، جایی که هر گلبرگ دارای الماس یا جواهری متفاوت است) یا می توانند آویز باشند. سبک‌های خوشه آویزان شامل چندین زنجیر و چندین سنگ قیمتی مانند مروارید است.

گوشواره خوشه ای

 مدل گل میخ های خوشه ای جایگزین مناسبی برای گل میخ های ساده هستند و به هر استایلی جذابیت  خیره کننده میبخشند. طرح های خوشه ای از گل میخ های ساده ماهرانه تر و جذاب تر هستند و به گونه ای طراحی شده اند که ظاهری خیره کننده داشته باشند.

مدل گوشواره هاگی

گوشواره هاگی حلقه ای های مینیاتوری هستند. این نوع مدلها به جای آویزان شدن در زیر گوش، لاله گوش را در برمی گیرند. آنها دایره ای شکل هستند (شبیه حلقه های کلاسیک) و گاهی شبیه حلقه های C شکل هستند.

گوشواره هاگی

در مقایسه با حلقه‌های بزرگ، مدل‌های هوگی متنوع‌تر هستند و با طیف وسیعی از مدل‌های مو، استفاده آن‌ها راحت‌تر است. از آنجایی که آنها معمولا کوچیک و مینیمال و ظریف هستند با آرایش مو تداخلی ندارند و با خیال راحت میتوانید آنها را استفاده کنید. آنها جذابیت خاصی دارند و می توانند مینیمالیستی (فقط فلز) یا تزئین شده با انواع سنگ های قیمتی باشند.

مدل گوشواره اهرمی

مشابه مدلهای قفل انگلیسی هستند.، انواع مدلهای اهرمی بیشتر از نظر نوع بسته شدن متفاوت هستند تا طرح و مدل. این نوع بسته شدن دارای سیستم  لولایی و بسته است که امنیت بالایی را ایجاد می کند.

گوشواره اهرمی

طرح های این نوع گوشواره می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند، اما بیشتر آنها در سمت جلو دارای مدل هستند، که دارای یک سنگ قیمتی متصل یا یک زنجیر و یا  یک سنگ یا کریستال به تنهایی است به دلیل امنیت بیشتر مکانیزم آنها در جواهرات فانتزی و ظریف به طور گسترده استفاده می شود.

مدل لوستر

طرح های لوستری که  نام آنها را از چراغ های تزئینی و پیچیده گرفته اند. یکی از سبک‌های آویز بزرگ و پر نگین و تزیین شده هستند که دارای پایه‌ای روی لوب (گل میخ، قلاب سیمی یا گیره)است که با سنگ‌های قیمتی از الماس گرفته تا مروارید، جواهرات رنگی، بدلیجات و غیره ترکیب شده اند.

گوشواره مدل لوستر

ریشه مدلهای لوستری در خاورمیانه ، یونان و هند است. برخی از قدیمی‌ترین قطعات در یونان کشف شده‌اند و اعتقاد بر این است که مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد است.

مدل گوشواره قفل انگلیسی

طرح های قفلی انگلیسی انواع مدلهای محبوبی هستند که بیشتر به نوع بسته شدن و قفل استفاده شده  در آن اشاره دارند تا طرح واقعی. به عنوان یکی از محبوب ترین انواع قفل ها، قفل انگلیسی بسیار ایمن است و دارای یک اهرم لولایی نازک است که در پشت گوش قرار میگیرد.

گوشواره قفل انگلیسی

بیشتر طرح‌ها شامل سبک‌های کوچک‌ تر، ظریف و ساده با تزیین جزئی ، یا طرح‌های آویزان زیبا هستند که دارای سنگ‌های قیمتی مانند مروارید هستند. قفل ایمنی بالایی را فراهم می کند، به همین دلیل است که بسیاری از جواهرات ظریف دارای این نوع پشت گوشواره هستند.

مدل گوشواره نخ گوش

گوشواره های مدل نخ دارای زنجیرهای باریکی هستند که از سوراخ گوش رد شده و در هر طرف لاله گوش آویزان می شوند. اساسا، این مدلها یک زنجیر بلند دارند که یک هدف دوگانه را دنبال می کند: سبکی و ایمنی. مدلهای نخی ثابت، بدون آویزان و بدون زنجیر نیز موجود است.

گوشواره نخ گوش

مدلهای نخی به دلیل ظاهر باریکشان آویزان هستند و در زمان حرکت شما تکان میخورند. بعلاوه، بیشتر مدل ها را می توان به صورت بخیه ای  همزمان برای دو سوراخ به دلیل طراحی انعطاف پذیر آنها استفاده کرد که به مدلهای بلندتر  اصطلاحاً بخیه ای نیز میگویند. اغلب، آنها دارای سنگ های قیمتی، اشکال هندسی یا میله های فلزی هستند که در قسمت جلویی  آن آویزان هستند.

مدل گوشواره باجوران

گوشواره‌های Bajoran نام منحصر به فرد خود را ازStar Trak گرفته‌اند ، جایی که گونه‌های انسان‌نما به‌عنوان نشان‌دهنده باورهایشان از آن‌ها استفاده می‌کردند. هم مردان و هم زنان اهل سیاره باجور نوعی گوشواره را در یک گوش خود می‌پوشیدند که نشانگر ارادت آنها به ایمانشان بود.

گوشواره باجوران

قطعات Bajoran با دو نقطه اتصال (شبیه به  ایرکاف ها) ارائه می شوند. یک نقطه اتصال معمولاً با نوعی بسته شدن روی لوب ثابت می شود، در حالی که دیگری روی لاله گوش قرار می گیرد و معمولاً نیازی به سوراخ کردن ندارد. اکثر سبک ها دارای زنجیرهای لایه ای،  با جذابیت  بالا هستند.

مدل ایرکاف

ایرکاف ها انواع گوشواره‌هایی هستند که شامل دو دسته می‌شوند: مدلهایی  که شبیه حلقه‌های C هستند وفقط به صورت افقی استفاده می‌شوند و می‌توان آن‌ها را بدون  نیاز به سوراخ کردن روی قسمت‌های مختلف گوش استفاده کرد و طرح‌هایی که روی انحنای گوش قرار میگیرند. 

گوشواره ایرکاف

تکه‌های ساده و کوچک هستند و نیازی به سوراخ کردن گوش‌ها ندارند . و ایرکاف های  بزرگ ‌تر که می‌توانند چندین نقطه اتصال داشته باشند، شبیه به گوشواره‌های Bajoran.

مدل گوشواره خزنده گوش

گوشواره های خزنده معمولاً «کلیمر» نامیده می شوند. این نوع مدلها در قسمت جلویی در سوراخ گوش ثابت می شوند ودر ادامه تا قسمت لاله گوش میروند. به طوری که همانند یک خزنده روی گوش قرار میگیرند.

مدل خزنده گوش

این مدلها قطعاتی هستند که میشود به صورت جفتی، ناهماهنگ، یا لنگه به لنگه با یک گوشواره زیباتر در گوش دیگر یا فقط به عنوان تک لنگه استفاده شوند. طرح های مختلفی از جمله قطعاتی با مدلهای برگ، گل، ستاره یا سنگ های قیمتی را دارند.

مدل‌های خزنده وقتی با موهای کوتاه‌تر یا گوشواره های مدل‌های بلندتر ست می‌شوند، عالی به نظر می‌رسند، چون آن‌ها جواهرات جسورانه‌ای هستند که برای مخفی کردن یا محتاط بودن ساخته نمی‌شوند.

مدل گوشواره هالتر

سبک هالتر نام خود را از شباهت آنها به شکل هالتر گرفته اند که شامل یک میله فلزی و گوی در هر انتهای آن است. یک طرف آن گوی آن باز میشود و پس از قرار گرفتن در گوش به وسیله همان گوی بسته میشود و آنها را می توان به صورت جفت یا به عنوان یک لنگه مستقل پوشید .

گوشواره مدل هالتر

معمولاً هالتر را می‌توان در سوراخ‌های جاهای مختلف  گوش استفاده کرد و در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند.  قرار معمولاً محل قرارگیری آنها در سراسر غضروف است.معمولا به این مدلها پیرسینگ گفته میشود.

مدل پیرسینگ مدور

پیرسینگ دایره ای دارای ویژگی های یک پیرسینگ خطی است و فقط به شکل گرد است. این نوع از مدلها به دلیل شکل معمولی آن معمولاً به عنوان هالتر نعل اسبی نیز شناخته می شود، این نوع گوشواره ها دارای گوی هایی در هر انتها هستند. یکی از گوی ها جدا می شود تا به راحتی وارد گوش شود، در حالی که دیگری نه.

گوشواره مدل پیرسینگ مدور

پیرسینگ دایره ای منحصراً برای استفاده گوش نیستند ، آنها گاهی به عنوان حلقه های بینی نیز استفاده می شوند. به غیر از گوی ها، هالترهای دایره ای می توانند طرح های مختلفی را در هر انتها داشته باشند، از جمله ستاره ها، میخ ها، دیسک ها یا عناصر دیگر.

 

مدل گوشواره لنگه به لنگه

سبک لنگه به لنگه جزء انواع گوشواره های ترند و مد روز هستند که طرفدارن بسیاری به خاطر جدابیت و متفاوت بودن دارند، شما می توانید از دو طرح مختلف گوشواره استفاده کنید ،که می توانند از نظر تم با هم مطابقت داشته باشند یا اصلاً شبیه هم نباشند.شما میتوانید با استفاده از این مدلها سبک خاص خودتان را بسازید.

گوشواره لنگه به لنگه

نمونه‌هایی از طرحهای ناهماهنگ با تم های مشابه مانند: گوشواره‌های ستاره و ماه یا صدف و مروارید یا برگ و گل ،او یا میتوانید یک گل میخ مینیمال را در یک گوش و یک قطعه آویزرا  (مانند گوشواره‌های لوستر یا بلند) در گوش دیگر بپوشید، با یک چیز مشترک بین آنها.

مدل گوشواره شانه داستر

مدلهای داستر شانه ای گوشواره های بسیار بلند و آویزانی هستند که تا شانه ها می رسد. این اصطلاح اولین بار برای توصیف گوشواره های آویز با طراحی باریک تر در دوره هنر دکو معرفی شد. برخی از محبوب ترین قطعات از برندهایی مانند Cartier و Neil Lane بودند، اگرچه بیشتر آنها به شانه نمیرسیدند و برخوردی با شانه نداشتند.

گوشواره شانه داستر

آنها مدلهایی بلند  واضح و چشم گیرهستند که نیازی به تزئین بیشتریا ست شدن نداردند (مانند گردنبندهای اضافی )، زیرا به تنهایی برجسته هستند. مدلها و طرحهایی مانند زنجیرهای ظریف بلند ترکیب شده با سنگ و مروارید در این دسته قرار میگیرند.

مدل گوشواره گیره دار یا مگنتی

سبک گیره ای  یا مگنتی از انواع طرح های بدون نیاز به سوراخ هستند که قابل استفاده برای کودکان و بزرگسالان هستند. این نوع گوشواره به گوش سوراخ شده نیاز ندارد و دارای مکانیزمی است که از هر طرف به لاله گوش میچسبد وقتی به درستی پوشیده شوند، هیچ درد یا آسیبی به گوش وارد نمی کنند و اثری از خود به جای نمی گذارند. 

گوشواره گیره دار مگنتی

در حالی که این روزها، گوشواره های گیره ای در اوج محبوبیت خود نیستند، در دهه های گذشته عمدتاً از این سبک استفاده می کردند. در طول دهه‌های 80 و 90، مدل‌های مختلف سبک گیره‌ای با رنگ‌های زنده در بازار موجود بود. و در طول دهه‌های 1920 و 1950 در آمریکا، گوشواره‌های گیره‌ای بسیار رایج بودند. دلیل دومی: گوش سوراخ شده یک عمل شورشی تلقی می شد.

انواع پشت گوشواره

گوشواره ها در انواع مختلفی از سبک ها عرضه می شوند ،و پشت گوشواره نیز همینطور. خواه صرفاً علاقه مند به دانستن بیشتر در مورد زیورآلات وجواهرات به طور کلی باشید، یا به دنبال خرید هدیه های عالی باشید یا برای خود خرید کنید، به یک راهنمای کوتاه در مورد انواع مختلف گوشواره نیاز دارید. 

درادامه مطلب ، ما برخی از رایج ترین انواع پشت گوشواره و نکات مثبت و منفی هر کدام را بررسی میکنیم.

انواع مدل پشت گوشواره

پشت گوشواره قلاب ماهی

این نوع پشت گوشواره که به آن «قلاب سیمی» نیز می‌گویند، به سیم‌های قلاب‌دار ساده و بدون پشتی فلزی اشاره دارد. گاهی اوقات، آنها دارای پشتی لاستیکی کوچک برای امنیت بیشتر هستند. آنها در اکثر طرح‌های غیررسمی و ارزان استفاده می‌شوند، اما انواع مدلهای زیباتر از طلا یا پلاتین نیز دارای این سیستم هستند. 

مورد استفاده برای: سبک های آویزان، از جمله دراپ و لوستر.

نکته مثبت آنها این است که بسیار راحت و سبک هستند و پوشیدن و در آوردنشان بسیار آسان و راحت است.

نکته منفی این است که به دلیل نداشتن قفل و پشتی احتمال افتادن و گم شدنشان زیاد است.

پشت گوشواره فلزی

این مدل پشتی ها محبوب ترین نوع پشت گوشواره هستند. به دلیل طراحی آن، گاهی اوقات به آنها پشتی پروانه ای می گویند. نام “پس زدن به عقب” از حرکت ساده مورد نیاز برای محکم کردن گوشواره در جای خود گرفته شده است.

مورد استفاده برای: همه نوع  گوشواره میخی.

مزایا: ایمن و پوشیدن آسان.

معایب: مناسب استفاده مداوم نیست.

قفل سیمی حلقه ای

گوشواره های حلقه ای با قفلهای مختلف وبسته شدن های متفاوتی ساخته می شوند: پشت اهرمی، بسته شدن لولایی یا سیم های حلقه ای ساده.  برخی از بسته شدن ها بیشتر قابل توجه هستند، در حالی که بعضی سیم های حلقه پشتی اهرمی ساده تر هستند.

مورد استفاده برای أنواع حلقه ای و آویز

مزایا: بسته شدن ساده و راحت

معایب: نسبت به سایر قفل ها راحت تر آسیب می بیند.

پشت های پیچ

مدلهای  پشت  پیچی انواع گوشواره‌هایی هستند که دارای سیستم پیچ مانند هستند، با پایه‌ای که باید پشت آن چرخانده شود تا زمانی که به طور ایمن پیچ شود. هنگام جدا کردن آنها باید به طور کامل پیچ آنها را باز کنید.

مورد استفاده برای: گل میخ ها وانواع مدلهای جواهری.

مزایا: پشت آنها را نمی توان کشید، بنابراین امنیت بیشتری ایجاد می کند.

معایب: پوشیدن و درآوردن آنها ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

پشت چفتی

پشت گوشواره های پشت چفتی (یا گوشواره های قفل انگلیسی) دارای یک بست است که به یک گیره متصل می شود. انواع مختلفی از قفل ها وجود دارد و طرح ها بر اساس انواع گوشواره ها متفاوت است. آنها بیشتر با سبک های آویزان همراه هستند که وزنی را تحمل می کنند، از جمله لوسترها و حلقه ها.

مورد استفاده برای: انواع مدلهای اغلب سنگین تر.

مزایا: ایمن هستند.

معایب: قرار دادن و بیرون آوردن آن به آسانی سبک های دیگر نیست.

پشتی لولایی

این گوشواره‌ها که به آن زین پشتی نیز می‌گویند، دارای یک پایه منحنی است که قفل در آن قرار میگیرد و بسته می‌شود. آنها امنیت بالایی را برای انواع مدلهای حلقه ای از جمله حلقه ای های با اشکال هندسی مختلف ارائه می دهند.

مورد استفاده برای: حلقه، اشکال هندسی، و دیگر سبک های دایره ای.

مزایا: احساس ایمن، پوشیدن آسان.

معایب: ممکن است پس از استفاده طولانی مدت آسیب ببیند.

پشت اهرمی

پشت اهرمی تا حدودی شبیه به پشتی چفت می شود به این معنا که هر دو دارای یک پایه لولایی مشابه هستند و در پشت گیره دارند. آنها دارای یک سیم منحنی به جای یک ستون مستقیم، به علاوه یک قطعه اهرمی لولایی به عنوان بسته شدن هستند.

مورد استفاده برای: مدل های شیک (مانند گل میخ آویزان) و گوشواره های آویزان.

حرفه ای: پوشیدن آسان و بدون دردسر.

منفی: اگر گوشواره‌هایی با بسته شدن مخفی می‌خواهید، این نوع گوشواره‌ها توصیه نمی‌شوند زیرا پشت گوشواره بیشتر دیده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:انواع دستبند- معرفی 11 مدل از معروفترین دستبندها

گفتار پایانی

گوشواره ها قطعا می توانند یک استایل را بسازند. و آنها هزاران سال است که این کار را انجام می دهند. اکثر اوقات نقطه کانونی یک استایل گوشواره ها هستند و اهمیت خاصی در جذابیت و زیبایی بیشتر فرد دارند.

امروزه مدلهای بدلی که از متریال با کیفیت بالا ساخته میشوند و در مدلهای طرح طلا و یا فانتزی و اسپرت ارائه میشوند از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و شما میتوانید با هزینه ای کم با هر نوع آرایش صورت یا هر مدل مو و هر استایلی طرح و مدل مناسب آن را استفاده کنید.

توجه کنید در هنگام خرید گوشواره حتما به فرم صورت و قد باید توجه شود و مدلی مناسب با این موارد انتخاب شود.ما در فروشگاه ماتا مد بهترین و به روز ترین مدلهای گوشواره از معتبرترین برندها از جمله برند محبوب ژوپینگ را داریم. شما هم اکنون میتوانید به صورت آنلاین و به راحتی مدل مدنظر خودتان را از فروشگاه ماتامد تهیه کنید.