انتخاب یک دستبند زنانه و مردانه مناسب از بین انواع دستبند ها صرفا یک اظهار نظر در زمینه مد نیست، بلکه این انتخاب بازتابی از شخصیت و سبک،موقعیت و فرهنگ شماست.

دستبند ها میتوانند زیورآلات قدرتمندی باشند که شما را منحصر به فرد نمایش دهند و استایل شما را کاملتر و جذاب تر کنند.آنها فقط یک اکسسوری و یا ابزار جانبی نیستند بلکه هویت و شخصیت شما را نمایان میکنند.

فرقی نمیکند که شما یک فرد مینیمالیست که ظرافت و سبکی را ترجیج میدهد، باشید یا کسی که از تلفیق و ترکیب رنگ ها و سبک ها لذت میبرد، در هر صورت برای هر سلیقه و شخصیتی یک مدل دستبند منحصر بفرد وجود دارد.

دستبند زنانه و مردانه 

دستبندها زیورآلاتی هستند که از گذشته وجود داشته اند و همیشه جزو اکسسوری های پر طرفدار بوده اند.به گفته کارشناسان دستبند ساخته شده از سنگ سبز که در غار سیبری کشف شده است حدود ۴۰۰۰ سال قرمت دارد.از مدلهای مهره ای گرفته تا زنجیری های ساده و چرم ، دستبندها راهی عالی برای برجسته تر کردن استایل شما هستند.

دستبندها یک اکسسوری عالی برای ست کردن با استایلهای مختلف هستند.انتخاب دستبند مناسب با نوع لباس و باقی زیورآلات و جواهرات همچون گردنبند و گوشواره و انگشتر از نکات مهم هنگام تکمیل استایل است.

انواع دستبند 

وقتی صحبت از انتخاب یک مدل دستبند به میان می آید با بینهایت مدل روبرو هستیم که هر کدام جنس و رنگ و سبک خاصی دارند. تیم زیورآلات و جواهرات ماتامد در این مقاله پر کاربردترین و معروف ترین مدلها و دسته بندی های اصلی دستبند ها را به طور کامل و جامع به شما معرفی میکند.اگر میخواهید در مورد انواع گردنبند و گوشواره بیشتر بدانید پیشنهاد میکنیم مقالات انواع گردنبند و انواع گوشواره را مطالعه کنید.

۱-دستبند های شخصی سازی شده

این مدل از دستبندها این امکان را به شما میدهد که که یک معرفی نامه از سلیقه خود بسازید.مثلا دستبندهای آیدی و حروف اسم یا دستبندهایی که به سلیقه شما با اشکال مختلف مانند نماد چشم نظر و شبدر و غیره ساخته میشوند.

انواع دستبند -مدل شخصی سازی

۲-دستبند النگویی

دستبند های النگویی مدلهای به شکل دایره و یا بیضی هستند که انعطاف پذیری خوبی دارند، شبیه النگو هستند ولی با یک قفل باز و بسته میشوند و در مدلهای مختلف آینه ای و کارتیه و انواع مدلهای دیگر در بازار وجود دارند و به دلیل راحتی در استفاده طرفداران زیادی دارند.

انواع دستبند النگویی

این مدلها از جنس فلزاتی مثل طلا،نقره،مس و استیل ساخته میشوند.دستبند النگویی به طور ستنی در هند و پاکستان و بنگلادش و آفریقای جنوبی استفاده میشده است.این مدلها مناسب برای ست کردن با اکثر استایلها هستند و هم به صورت تک و هم به صورت چندتایی و یا ترکیب با یک مدل دستبند دیگر قابل استفاده هستند.

۳-دستبند کاف یا بنگل

این مدل هم تقریبا مشابه دستبند النگویی است با این تفاوت که این نوع دو سوم مچ دست را در میگیرد و قفل ندارد و آزاد است.این بنگل ها را میتوان با دستبندهای مهره ای و زنجیری ست کرد و یا در کنار ساعت و یا به تنهایی از آنها استفاده کرد.

انواع دستبند بنگل

امروزه مدلهای مشابه طلا و آبکاری طلا این بنگل ها به دلیل قیمت مناسب و کیفیت خوب طرفداران زیادی دارد. برند ژوپینگ مدلهای جذابی از ایرکاف ها را تولید و روانه بازار میکند.

۴-دستبند چرم 

دستبندهایی که از جنس چرم ساخته میشوند انواع مختلف و طیف گسترده ای دارند که هم توسط مردان و هم توسط زنان در مناسبت های رسمی و غیر رسمی استفاده میشوند.برخی مدلهای چرم ساده هستند مانند انواع دستبند زنانه چرم ساده اسپرت که قابل استفاده برای همه افراد هستند و برخی ترکیب با استیل و نقره و طلا و انواع پلاکها و مهره ها هستند.

انواع دستبند چرمی

خرید دستبند مردانه ترکیبی چرم و استیل 

۵-دستبند زنجیری

دستبند زنجیری طیف وسیعی از مدلها را شامل میشوند و محدودیت ندارند و برای تمام گروههای سنی و جنسی قابل استفاده است با همه استایلها ست میشود.این مدلها عموماً از حنس فلزات هستند مانند طلا و نقره و مس و استیل و برنج.این دستبندها از بافته شدن حلقه های زنجیر ساخته میشوند و مدلهای متنوعی دارند مانند انواع دستبند کارتیه(دستبند کارتیر)،انواع طنابی و رولکس و هرمس و غیره.

دستبند دخترانه زنجیری که معمولاً از ترکیب دو یا چند نوع زنجیر ساخته میشود جزو پر طرفدارترین مدلهای دستبند دخترانه است این مدل دستبند میتواند به شکل یک زنجیر ساده و یا ترکیب زنجیر با مهره و یا سنگ و مروارید باشد.

انواع دستبند زنجیری

۶-دستبند مرواریدی

دستبندهای مرواریدی جزو مدلهای کلاسیک و پر طرفدار هستند که قدمت طولانی در استفاده دارند و همیشه توسط خانواده های سلطنتی و اشراف زادگان استفاده میشده و میشوند.

انواع دستبند مرواریدی

ملکه الیزابت از برجسته ترین افرادی بود که به کثرت از زیورآلات مرواریدی استفاده میکرد.البته قیمت مرواریدهای طبیعی آبهای شور بالاست ولی مرواریدهای پرورشی با کیفیت قیمت مناسب تری دارند و در دسترس عموم قرار دارند. داشتن حداقل یک مدل دستبند زنانه مروارید برای هر خانم خوش سلیقه ای جزو واجبات است پس از این نکته غافل نشوید.

انواع دستبند مرواریدی با قفل تی

خرید و قیمت دستبند زنانه مروارید و گوی با قفل تی

۷- دستبند مدل تنیسی 

دستبند های تنیسی مدل کلاسیک و جاودانه ای هستند که در اصل از کنار هم قرار گرفتن یک رشته الماس درست میشوند و مدل اصلی آن با الماس است اما در عین حال با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دیگری همچون یاقوت و یا زیرکونیا و سواروسکی و غیره نیز ساخته میشوند.این مدل درخشان و ظریف را هم به تنهایی هم با ترکیب دستبندی دیگر میشود استفاده کرد.

انواع دستبند تنیسی

انتخاب این اسن برای دستبند تنیسی به خاطر حادثه ای است که در هنگام بازی تنیس، تنیسور معروف کریس اورت این دستبند از دستش افتاد و تا پیدا شدن آن بازی متوقف شد و از آن زمان به بعد این اسم برای این مدل انتخاب شد.

۸-دستبند مهره ای 

این مدل با استفاده از سنگ ها و مهره های مختلف ساخته میشود.همه انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی که به شکل مهره های رنگی هستند مانند یاقوت،فیروزه،انیکس،یشم و چشم ببر و غیره

انواع دستبند مهره ای

دستبند های مهره ای ارزان قیمت زیورآلات و بدلیجاتی هستند که خیلی مورد توجه جوانان و نوجوانان هستند و طرفداران بسیاری دارد.این مدلها معمولا یک رشته از مهره هستند که از یک نخ یا بند رد میشوند و برخی قفل دارند و برخی مدلها بدون قفل هستند و کشی هستند.

۹-دستبند کشویی یا آسانسوری

این مدل بدون قفل هستند و از جنس فلز یا نخ میتوانند باشن و با یک مهره که روی دستبد حرکت میکند سایز آن قابل تنظیم برای هر دور مچی است .بی شک این مدل از ساده ترین و راحت ترین مدلها است.

انواع دستبند کشویی

۱۰-دستبندهای چند لاین

دستبند های چند لاین مدلهای بسیار شیکی هستند که این روزها ترند روز دنیای مد و فشن هستند و معمولا از دو لاین یا بیشتر زنجیر و یا ترکیب چند لاین زنجیر و بند و مهره هستند که همگی به یک قفل متصل هستند. دستبند دو لاین با آویز و یا چند لاین جلوه ویژه و خاصی به استایل شما میدهد.

انواع دستبند چند لاین

۱۱- دستبندهای بافتنی یا نخی 

این مدل به دستبند دوستی نیز معروف هستند و معمولا با نخ یا پارچه بافته میشوند و دست ساز هستند.افراد زیادی در دنیا این دستبندها را میبافند و به دوستان خود هدیه میدهند.

انواع دستبند نخی

این مدلها در بین مردان هم پر طرفدار هستند زیرا هم ساده و سبک هستند هم دور مچ کیپ میشوند و رنگهای مشکی و تیره نیز دارند.

پیشنهاد مطالعه:نگهداری و مراقبت از زیورآلات و بدلیجات

نکته پایانی 

هیج چیز مانند زیورآلات و جواهرات یک لباس را برجسته و خاص نمیکند از این رو انتخاب یک دستبند زنانه یا دستبند مردانه مناسب میتواند بیانگر نمادی خاص و یا بخشی از سلیقه و سبک شما باشد.

در عین حال که این امکان را به شما میدهد که منحصر به فرد بود خودتان را نشان دهید.این انتخاب میتواند توجه را از روی لباس به سمت خود جلب کند.در هنگام انتخاب دستبند حتما باید به نوع استایل و مناسبتی که قرار است از آن استفاده کنید دقت کنید.

اگر برای انتخاب مدل مناست دستبند نیاز به کمک دارید کارشناسان ما در ماتامد خوشحال میشوند به شما کمک کنند.

خرید انواع دستبند زنانه و مردانه

نیم ست مردانه استیل کارتیر طلایی mds49

ناموجود