برند کارتیر یا همان کارتیه یکی از لوکس ترین و معروف ترین برندهای ساعت و جواهرات در دنیاست. به نحوی که محصولات آن در میان همه افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است. پشت هر قطعه ساخته شده توسط کارتیه داستانی شخصی از عشق، تعهد و دوستی نهفته است.

در واقع کارتیر یک نام قابل اعتماد و محبوب در دنیای گسترده زیورآلات و جواهرات است. دستبند کارتیه(کارتیر) یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین محصولات این برند است. در این مقاله قصد داریم بگوییم دستبند کارتیه(کارتیر)چیست؟ و انواع مدلهای دستبند کارتیه را معرفی کنیم.

آشنایی با برند کارتیر (Cartier)

کارتیر یک برند معروف در زمینه طراحی و ساخت انواع ساعت و زیورآلات و جواهرات لوکس است. کارتیه با قدمتی طولانی و سابقه درخشان امروزه به عنوان یکی از معتبر ترین طراحان جواهرات در دنیا شناخته میشود.

این برند مطرح در سال ۱۸۴۷ توسط یک جواهر ساز ساده به نام لوئیس فرانسوا کارتیه بنیان گذاری شد. کارتیه برای اولین بار توانست در سال ۱۹۰۴ میلادی امتیاز ساخت جواهرات سلطنتی انگلیس را از پادشاه ادوارد ششم دریافت کند.

در سال ۱۹۱۱میلادی کارتیر توانست اولین ساعت مچی مردانه را روانه بازار کند، نام این ساعت سانتوس بود. سانتوس نام یک خلبان برزیلی بود که دوست لوئیس کارتیه بود و از سختی استفاده از ساعت جیبی هنگام پرواز گلایه داشت، از این رو کارتیه یک ساعت مچی مربعی شکل را طراحی کرد که نه تنها برای سانتوس دومونت بلکه برای بسیاری از مشتریان دیگر نیز جذاب و جالب توجه بود.

در طی گذشت بیش از یک قرن از فعالیت برند کارتیر همچنان توانسته کیفیت و نوآوری را حفظ کرده و در بین اقشار مختلف محبوب بماند. از مهمترین ویژگی های کارتیه تنوع محصولات آن است به نحوی که همه افراد بتوانند از آنها استفاده کنند.

انواع دستبند، گردنبند و انگشتر و ساعتهای کارتیر جزو محصولات پر طرفدار این برند محبوب هستند. در ادامه به معرفی انواع مدلهای دستبند کارتیه میپردازیم.

دستبند کارتیر و انواع مدل های آن

دستبند ها همیشه جزو پر طرفدارترین زیورآلات و اکسسوری ها هستند و همه افراد چه خانمها و چه آقایان از دستبند برای زینت بخشیدن به دستان و استایلاشان استفاده میکنند.

برندهای لوکس مانند کارتیه همیشه به خاطر سبک های منحصر بفرد و ایده های مد روزشان شناخته میشوند. یکی از محصولات شناخته شده این برند معروف که از سال ۱۸۴۷ تا امروز میدرخشد دستنبند است.

طراحان کارتیه همواره خلاقانه ترین طرح ها را خلق میکنند و سازندگان این برند آنها را به بهتربن شکل ممکن میسازند. معروف ترین دستبند برند کارتیه دستبند، دستبند عشق است که از دیرباز تا کنون یکی از پر طرفدارترین جواهرات این برند است.

دستبند عشق کارتیه (دستبند لاو)

دستبند لاو کارتیر

تاریخچه طراحی و ساخت بهترین دستبند کارتیر:

دستبند عشق Cartier داستانی عاشقانه دارد. دستبند طلا نمادین برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ توسط آلدو سیپولو ساخته شد و در واقع این اولین طراحی این شخص برای کارتیه بود.

آلدو سیپولو یک طراح جوان ایتالیایی بود که برای کار در شرکت تیفانی و دیوید وب به نیویورک رفت و در همان زمان معشوق آلدو او را ترک کرد و آلدوی دلشکسته دستبندی با سر پیچ طراحی کرد که به تنهایی  و بدون ابزار امکان باز شدن نداشت.

تیفانی طرح آلدو را نپذیرفت و او برای کار به شرکت کارتیه رفت و این برند که همیشه از طرحهای خلاقانه حمایت میکرد، طرح او را پذیرفت و اینگونه دستبند عشق متولد شد.

دستبند عشق از این ایده الهام گرفته شده است که «نمادهای عشق باید کیفیتی ابدی را نشان دهند». این دستبند با یک موتیف سرپیچ و دو پیچ ظریف د قابل جابه جایی تزئین شده است. به جای باز شدن ساده دستبند، باید آن را با یک پیچ گوشتی مینیاتوری باز کرد که دستبند را به دو قسمت تقسیم میکند.

به طور سنتی پیچ ان دستبند باید دست شریک عاطفی پوشنده دستبند نگهداری شود تا فقط او بتواند قفل دستبند را باز کند. در نهایت دستبند عشق که بهترین دستبند کارتیه است با عنوان نمادی از عشق شناخته میشود و افراد این دستبند را یا به صورت تک یا همراه با حلقه نامزدی میخرند.

لویی کارتیه به زوج های مشهوری مانند الیزابت تیلور و ریچارد برتون و همچنین کری گرانت و دایان کانن دستبندهای عشق را هدیه داد. حتی اینطور شایعه شده است که کارتیر فقط به زوج ها اجازه خرید دستبند عشق را می دهد.

در ابتدا محصولات کارتیه به قدری گران قیمت بودند که فقط مخصوص خانواده های سلطنتی و اشرافی بودند اما بعدها استفاده از محصولات این برند همه گیرتر شد و اقشار مختلف توانستند از آنها استفاده کنند.

وزن حدودی دستبند طلا کارتیه اصل حدوداً ۳۵ گرم است که برخی مدلهای آن برلیان نیز دارد. امروزه این دستبند از جنسهای مختلف مثل طلا، نقره و پلاتین ساخته میشود

نمونه مدل دستبند عشق از جنس مس و استیل توسط شرکتهای ساخت زیورآلات بدلی نیز با همان طراحی زیبا ساخته میشود که شما میتوانید نمونه بدل آن را تهیه کرده و استفاده کنید.

دستبند طلا کارتیه نمونه های تقلبی زیادی دارد که توسط شرکت های مختلف ساخته میشود.دستبندهای طلا اصل ساخت شرکت کارتیه دارای شماره سریال مخصوص و بسته بندی و گواهی اصالت میباشند.وزن آنها بین ۲۸ تا ۴۲ گرم است و قیمت بالایی دارند. قیمت آنها از حدود ۵۰۰۰ دلار تا ۶۵۰۰۰دلار متغیر است بسته به جنس ساخت که طلا یا پلاتین باشد یا برلیان داشته باشد یه نه.

دستبند میخ کارتیر

دستبند کارتیه طرح میخ یکی دیگر از ساخته های زیبا و استادانه آلدو سیپولو است که در سال ۱۹۷۱ ساخته شد و از آن زمان تا به امروز جایگاه خود را بین جواهرات برتر کارتیه حفظ کرده است.

دستبند میخ کارتیر

سیپولو از یک میخ ساده توانست یک شاهکار هنری بسازد . «uste un Clou» در فرانسوی به معنای فقط یک میخ است. این دستبند از یک میخ خم شده تشکیل شده است که به دور دست میپیچد. سیپولو این دستبند را طراحی کرد تا روح وحشی و مستقل نیویورک را در دهه ۱۹۷۰ منعکس کند.روح رهایی را که دستبند میخ در خود جای داده است، همچنان میتوان حس کرد.

دستبند Panthere

دستبند پلنگ کارتیر

این دستبند با نماد مشهور پلنگ از معروف ترین دستبندهای برند کارتیه است که با سنگ ها و جواهرات گران قیمت تزئین شده است. این نماد توسط یکی از طراحان معروف وارد برند کارتیه شده است.

دستبند زنجیری کارتیه

دستبند زنجیری کارتیر

اما یکی دیگر از پر طرفدارترین مدلهای دستبند و گردنبند کارتیه مدل زنجیری آن میباشد. این مدل زنجیر که به آن کورب نیز گفته میشود بسیار پر طرفدار است و علاوه بر کارتیر شرکتهای دیگر نیز از آن برای ساخت مدلهای دستبند و گردنبند استفاده میکنند.

تنوع مدل دستبندهای زنجیری کارتیه زیاد است که هم به صورت ساده و هم از ترکیب این زنجیر با انواع سنگ و مروارید و پلاک ها دستبندهای جذاب و پر طرفدار ساخته میشود.

خرید دستبند کارتیه ساده ژوپینگ طرح طلا DS120

دستبند کارتیر مردانه

اگر فکر میکنید که دستبندهای کارتیه(کارتیر)فقط مخصوص خانمها هستند سخت در اشتباهید، مدلهای زنجیری و ساده دستبند کارتیر بسیار مورد توجه آقایان است همچنین دستبند میخ و لاو نیز این روزها خیلی توسط آقایان استفاده میشود. اگر شما هم میخواهید دستبندتان را با پارتنرتان ست کنید دستبندهای کارتیه برای ست کردن عالی هستند.

قیمت و خرید دستبند کارتیه

دستبندهای کارتیه طلا اصل وزن و قیمت خیلی بالایی دارند همانطور که اشاره کردیم وزن طلا دستبند کارتیه اصل چیزی حدود ۲۸ گرم است که با توجه به قیمت طلا حداقل ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. اما دستبند زنانه کارتیر برندهای معروفی مانند ژوپینگ و دستبندهای استیل کارتیه با زیبایی خاص و مشابه طلا بودن و کیفیت عالی قیمت های بسیار مناسب تری دارند. شما میتوانید برای خرید دستبند کارتیه به بخش محصولات فروشگاه ماتامد مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله درباره دستبند کارتیه(یا همان کارتیر)و انواع معروف ترین مدلهای آن برایتان گفتیم البته برند کارتیر دستبندهای دیگری نیز دارد اما معروف ترین و پر طرفدارترین مدلها را ما در اینجا معرفی کرده ایم.

در هر صورت شما در هنگام خرید دستبند علاوه بر مد و ترند بودن دستبند باید به سبک مورد علاقه خودتان و همچنین مدلهایی که مناسب دست شما هستند توجه کنید.

جهت مشاهده محصولات و خرید زیورآلات و بدلیجات به فروشگاه ماتامد مراجعه نمایید.