گرنبند ها جزو اکسسوری های جذاب و زیبا در بین خانمها و آقایان هستند که در تکمیل استایل نقش بسزایی دارند.انتخاب یک گردنبند مناسب با لباس تأثیر چشمگیری در بهتر شدن استایل شما دارد.آیا با انواع مدلهای گردنبند آشنایی دارید؟آیا انواع سایز گردنبند را میشناسید؟

در این مقاله از ماتامد قصد داریم به معرفی انواع سایز گردنبند زنانه و مردانه بپردازیم تا در هنگام انتخاب زنجیر و گردنبند مناسب با استایل شخصی خودتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

حتما برایتان پیش آمده که گردنبند مورد نظرتان را در مغازه و یا به صورت آنلاین انتخاب کرده اید اما زمانی که گردنبند را میپوشید حس کرده اید که مناسب شما نیست و در بدن و گردن شما آن جلوه و زیبایی مد نظرتان را ندارد.

چیزی که در هنگام خرید حضوری یا آنلاین حتما باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم این است که گردنبندها طول سایزهای متفاوتی دارند که تناسب طول آنها با استایل شخص،انتخاب را برای هر فرد تغییر میدهد.

پیدا کردن سایز مناسب گردنبند ممکن است سخت به نظر برسد،اما نگران نباشید ما تمام چیزهایی که نیاز است در مورد سایز گردنبند بدانید را برایتان خواهیم گفت ،بعد از خواندن این مقاله تا انتها شما قادر خواهید بود تا در هنگام خرید بهترین اندازه گردنبند را انتخاب کنید.

انواع گردنبند زنانه و مردانه

یکی از پر کاربردترین و محبوب ترین زیورآلات و جواهرات برای خانمها و آقایان گردنبند است.با در نظر گرفتن این مورد که خانمها از لباسهای یقه باز بیشتر استفاده میکنند در نتیجه گردنبند برای خانمها بیشتر از آقایان استفاده دارد.

استفاده از گردنبند متناسب با لباس و آرایش و استایل، زیبایی دو چندانی به فرد میبخشد.جواهرات و زیورآلات هم مانند لباس باید متناسب با استایل پوشیده شوند تا شیک و بی نقص به نظر برسند.

گردنبند ها و زنجیرهای موجود در بازار از لحاظ تنوع در دو دسته طبقه بندی میشوند، انواع گردنبند از نظر نوع بافت و مدل زنجیر و انواع گردنبند از لحاظ سایز و اندازه. گذدنبندها از لحاظ سایزبندی و طول گردنبند متنوع هستند و انواع مختلفی دارند که کاربردهای متفاوتی دارند.تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در انتخاب بهترین سایز گردنبند زنانه و مردانه و خرید اینترنتی گردنبند زنانه و مردانه متناسب با نوع استایل و سبک و قد و فرم صورت و آرایش شما را راهنمایی کنیم.

در مقاله دیگری انواع گردنبند از نظر نوع زنجیر را معرفی کرده ایم انواع زنجیر + معرفی ۱۷ مدل زنجیر برتر

انواع سایز گردنبند زنانه 

گردنبندها و زنجیرهای زنانه با توجه به سلیقه هر فرد سایز بندی و استایل متفاوتی دارد به همین دلیل زمانی که قصد خرید یک گردنبند دارید باید بدانید که سایز گردنبند مناسب برای شما کدام است .

انتخاب این سایز به عوامل مختلفی همچون اندازه دور گردن و بلندی و کوتاهی گردن ،فرم صورت،قد،نوع لباس و آرایش و استایل بدنی افراد بستگی دارد.در ادامه مطلب استانداردهای سایز گردنبند مردانه و زنانه را که در بازار موجود هستند را معرفی میکنیم.

۱-طوق یا گلوبند(collar): ۳۰ تا ۳۸ سانت

در گذشته تمامی گردنبندهای کوتاه را در یک دسته گردنبند یقه ای قرار میدادند اما امروزه گردنبندهای کوتاه دو دسته طوق یا یقه ای و چوکرهستند.

گردنبند طوق یا گلوبند کاملا به گردن میچسبد بسته به اندازه دور گردن افراد از ۳۰ تا ۳۸ سانتیمتر است.این سایز گردنبند با لباسهای یقه هفت ،یقه گرد، یقه قایقی و مخصوصا لباسهای دکلته جلوه ویژه ای دارند و مناسب خانمهایی با گردن باریک و بلند است تا گردنشانپرتر و کوتاه تر نشان داده شود.

جنس این سایز گردنبند میتواند از پارچه،انواع مهره و مروارید یا چرم و یا انواع زنجیر با فلزات متفاوت باشد.

طوق یا گلوبند

 

۲-چوکر(chocker)۳۸ تا ۴۳ سانتیمتر

مدلهای چوکر بیشتر دور گردن قرار میگبرند و کیپ گردن هستند ،گردنبند چوکر با اندازه مناسب باید به راحتی روی گردن جا بیفتد و به اندازه قطر یک انگشت بین زنجیر و گردن شما فاصله بیفتد.

گردنبند چوکر دقیقا روی استخوان ترقوه قرار میگیرد سایز آن بین ۳۸ تا ۴۳ سانتیمتر است و میتواند شامل آویز یا مهره یا پلاک های دیگر باشد.

کارایی چوکر هم مثل طوق برای لباسهایی با یقه باز است و با مدلهای پیکسی جذاب به نظر میرسد.در سالهای اخیر گردنبند چوکر پایش به دنیای ترندها باز شده و به خوبی برای انواع استایلها و مناسبتهای مختلف ست میشود.

چوکرها را میتوانید هم به تنهایی استفاده کنید هم با گردنبندهای بلندتر ست کنید.

چوکر

 

۳-کوتاه یا پرنسس(princess): ۴۳ تا ۴۸ سانتیمتر

گردنبندهای پرنسس از متداول ترین و محبوب ترین سایز گردنبند زنانه هستند ،رنجیر یا گردنبند کوتاه که به گونه ای طراحی شده است که دقیقا در زیر قاعده گردن قرار میگیرد و در اطراف استخوان ترقوه قرار میگیرد.

در افرادی که گردن باریکتری دارند و ریزه تر هستند این سایز گردنبند به راحتی در موقعیت آویزان قرار میگیرد ولی در افرادی با دور گردن بیشتر و افراد سایز یزرگ ممکن است بیشتر شبیه چوکرباشد.

بیشترگردنبندها و زنجیرهای سایز پرنسس دارای آویز هستند که در زیر استخوان ترقوه قرار میگیرد.این سایز گردنبند بیشتر مناسب افراد ریز نقش و لاغر با گردنی کوتاه تر است.این نوع گردنبندها به دلیل داشتن سایز استاندارد با هر لباسی و هر نوع یقه ای همچون یقه هفت و خشتی و دلبر و سایر یقه ها.

پرنسس

این سایز گردنبند به زیبایی بر روی سینه قرار میگیرد و به زیبایی به کانون بدن اشاره میکند . اگر قد متوسطی دارید و تیپ بدنی پرتر دارید یک گردنبند با سایز متوسط برای شما ایده آل است.

گردنبندهای جشنی را معمولا با لباسهای یقه بسته ،یقه اسکی میپوشند چون ظاهری زیبا و جذاب دارد و همچنین برای لباسهای اداری و رسمی نیز مناسب هستند.این سایز گردنبند برای افرادی با قد بلندتر از متوسط میتواند همانند گردنبند پرنسس باشد.

متوسط یا جشنی

۵-گردنبند بلند یا اپرا(opera): ۶۵ تا ۸۰ سانتیمتر

این گردنبند که برای خانمهای قد بلند بیشتر استفاده میشود میتواند همراه با آویز یا مدال باشد .این سایز گردنیند در زیر سینه قرار میگیرد . این مدل به دلیل تنوع زیاد به راحتی با انواع مختلف یقه های لباس ست میشود.

استفاده همزمان این گردنبند با یک گردنبند چوکر یا زنجیر پرنسس جلوه بسیار زیبا و ویژه ای خواهد داشت.این گردنبند برای افراد قد بلند بسیار عالی است.

اپرا یا بلند

۶-گردنبندهای طنابی یا بسیار بلند(rope): ۸۵ تا ۱۲۰ سانتیمتر

گردنبندهای طنابی یلندترین زنجیرها  هستند و معمولا اندازه آنها به بیشتر از ۹۰ سانت میرسد. این گردنبندها معمولا روی ناف قرار میگیرند .تنوع این گردنبندها زیاد است و برخی افراد این گردنبندها رو دو بار دور گردن میپیچند و به شکل گردنبند دوبل کوتاه و بلند دور گردن می اندازند .

شاید برایتان جالب باشد تا درباره انواع مدلهای گوشواره هم بدانید.

گردنبند طنابی یا بسیاربلند

 

انواع سایز گردنبند مردانه

با توجه به اینکه استایل و فرم بدنی و ظاهری مردان با زنان متفاوت است در نتیجه اتتخاب پوشاک و اکسسوری نیز تفاوتهایی دارد و همینطورسایز گردنبند مناسب آقایان نیز کمی متفاوت با خانمها است .

اگر قصد خرید گردنبند مردانه را دارید باید به نکاتی در این باره توجه کنید و سایز گردنبند مناسب را انتخاب کنید.

باید توجه کنید که مثل مبحث سایز استاندارد گردنبند زنانه،در گردنبند مردانه هم با توجه به بلندی و کوتاهی قد شخص طول گردنبند برای هر شخص ممکن است متفاوت باشد در ادامه چند سایز گردنبند پر کاربرد و استاندارد برای آقایان را معرفی میکنیم

انواع سایز گردنبند مردانه

۱-سایز گردنبند ۴۳ تا ۴۸ سانتیمتر که مناسب آقایانی با دور گردن باریکتر است و تقریبا روی قاعده گردن قرار میگیرد و با لباسهای یقه گرد و بسته هم عالی به نظر میرسد.

۲-سایز گردنبند ۴۸ تا ۵۳سانتیمترکه روی استخوان ترقوه قرار میگیرد و برای اکثر آقایان مناسب است و برای کسانی که میخواهند گردنبند روی بدنشان دیده شود عالی است.

۳-سایز گردنبند ۵۳تا ۵۸ سانتیمتر که پایین استخوان ترقوه قرار میگیرد و برای آقایانی که تیشرت میپوشند و میخواهند گردنبند روی لباسشان قرار گیرد مناسب است.

۴-سایز گردنبند ۵۸ تا ۶۳ سانتیمتر که روی سینه قرار میگیرد و برای افرادی مناسب است که گردنبندهایی با نماد خاص استفاده میکنند و میخواهند یک گردنبند خاص را با یک لباس خاص ست کنند.

۵-سایز گردنبند ۶۳ تا۷۱ سانتیمتر که پایین سینه قرار میگیرد و مناسب افرادی است که لباس یقه باز میپوشند.

گردنبند مردانه

نحوه تعیین سایز گردنبند

برای اندازه گیری سایز گردنبندتان روشهای متفاوتی وجود دارد.میتوانید با کمک یکی از گردنبندهایی که دارید و سایز آن مناسب استایلتان است و مورد علاقه تان است یا به کمک روبان یا متر خیاطی یا پارچه سایز مناسب گردنبند خود را پیدا کنید.در ادامه راه های مختلف را برایتان خواهیم گفت.

اندازه گیری طول زنجیر

زنجیر یا گردنبندی که از بین گردنبندهایتان اندازه مناسب تری به نظرتان دارد را روی یک سطح صاف و مسطح قرار دهید بدون هیچ انحنا و پیچ خوردگی،هنگامی که از صاف بودن زنجیر یا گردنبند اطمینان پیدا کردید متر خیاطی یا خط کش را به صورت موازی در کنار گردنبند قرار دهید.

توجه داشته باشید قفل گردنبند را باز کرده باشید ،کاملا دقیق از ابتدای قفل تا انتهای زنجیر را به طور کامل اندازه بگیرید،اگر زنجیر و گردنبند دارای آویز یا پلاک است لازم نیست در اندازه گیری محاسبه شود.طول اندازه گرفته شده را یادداشت کنید و برای خرید گردنبند از آن استفاده کنید.

 

اندازه گیری دور گردن

روش دیگری که میتوانید برای انتخاب سایز گردنبند دلخواهتان از آن استفاده کنید اندازه گیری دور گردن با متر یا روبان است،روبروی آینه بایستید و با یک متر یا پارچه دور گردن خود را اندازه بگیرید توجه داشته باشید به اندازه یک انگشت بین گردنتان با وسیله اندازه گیری فاصله باشد که گردنبند خیلی کیپ نباشد.

برای هر اندازه گردنبند که مد نظرتان است میتوانید دو سر متر را در هر نقطه ای به هم برسانید و اندازه مورد نظرتان را بدست آورید.توجه داشته باشید گردنبندهای پلاک و آویز دار به صورت v شکل روی بدنتان قرار میگیرند نه به صورت دایره شکل.

اگر میخواهید پلاک یا آویز در گردنبندتان استفاده کنید اندازه آویز را هم به اندازه زنجیر اضافه کنید.

نکته پایانی

در پایان باید توجه داشته باشید که در انتخاب و خرید گردنبند مناسب باید مجموعه ای از عوامل را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید .

توجه به اصول کلی مانند بلندی قد هر فرد، چاقی یا لاغری و فرم صورت و اصول جز‌يی تر مانند آرایش مو و نوع لباس و اینکه برای چه مناسبت و مراسمی قصد استفاده از گردنبند را دارید.

.اصولا افرادی که صورت گردتری دارند بهتر است از گردنبندهای با آویز و بلندتر استفاده کنند و افرادی با صورت کشیده از گردنبندهای کوتاه تر و فیت گردن استفاده کنند.

.به طور معمول گردنبندهای سایز پرنسس برای همه افراد مناسب هستند.

بهتر است افراد قدبلند از گردنبندهای خیلی کوتاه استفاده نکنند و سعی کنند گردنبندهای بلندتر را انتخاب کنند و افرادی با قد کوتاه تر گردنبندهای بلند را نپوشند.

در این مقاله از ماتامد مرجع فروش بدلیجات و زیورآلات اطلاعاتی در مورد سایز گردنبند ها و زنجیرها در اختیارتان قرار دادیم تا یک خرید اینترنتی خوب را تجربه کنید.